www.ithominews.blogspot.com

Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2015

ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ


ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ Δ. ΛΥΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ.
Από τη φετινή σχολική χρονιά λειτουργεί στην Πλάκα της Αθήνας, Τριπόδων 23, σε ένα παλιό αρχοντικό τριώροφο κτήριο, το μουσείο σχολικής ζωής και εκπαίδευσης. Αξίζει σε όλους τους εκπαιδευτικούς να επισκεφθούν το μουσείο μαζί με τους μαθητές τους και να συγκρίνουν την ιστορία της εκπαίδευσης, από την αρχή του νεοσύστατου ελληνικού κράτους μέχρι τις μέρες μας. Στους 3 ορόφους του κτηρίου υπάρχει υλικό, το οποίο οποίο έχει τοποθετηθεί με κέφι και μεράκι και η ξενάγηση είναι άρτια από συναδέλφους που αγαπούν και σέβονται αυτό που κάνουν.

Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2015

Τι συμβολίζουν τα 24 γράμματα της Eλληνικής αλφαβήτου

media
Δείτε πως χρησιμοποιείται κάθε ένα από τα 24 γράμματα του Eλληνικού αλφαβήτου, σαν επιστημονικός συμβολισμός: 
Α: Η γνωστότερη χρήση του πρώτου γράμματος του ελληνικού αλφαβήτου συναντάται στα «σωματίδια α». Τα «alpha particles», όπως αναφέρονται στα αγγλόφωνα επιστημονικά συγγράμματα, δημιουργούνται από την σύζευξη δύο πρωτονίων και δύο νετρονίων. Ενα σωματίδιο τέτοιου είδους «παράγεται» από μια διαδικασία που ονομάζεται «διάσπαση α» ή «alpha decay».

Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2015

1953.ΤΑΞΗ Α,Β ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΒΑΛΥΡΑΣ

ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ Δ. ΛΥΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

Οι τάξεις Α,Β του δημοτικού σχολείου Βαλύρας, το 1953. Είναι τα παιδιά που γεννήθηκαν το 1945-6. Αναγνωρίζουμε  ορισμένους μαθητές  τους οποίους και γράφουμε τα ονοματά τους, και θα πάω στο αρχείο του σχολείου να εντοπίσω τους μαθητές-μαθήτριες που φοιτούσαν τη σχολική χρονιά τότε. Όποιος γνωρίζει τα άλλα πρόσωπα  μπορεί να μας ενημερώσει , για να τα συμπληρώσουμε.

Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2015

«Τα αόρατα παιδιά…» Ένας εκπαιδευτικός εξομολογείται

e01d1fc52bb8f57827566e2631db0cdd


Ας μην το ξεχνάμε αυτό, εμείς οι εκπαιδευτικοί, όταν κάποια παιδιά μας σπάνε τα νεύρα, όταν κάνουν φασαρία, όταν δεν μας προσέχουν, όταν δεν έχουν πρόοδο, όταν γενικά μας κάνουν τη ζωή δύσκολη. Λίγη προσοχή ζητάνε και συνήθως αντί να τους τη δώσουμε, τους τη στερούμε ως τιμωρία. Τουλάχιστον ας τους μάθουμε να ζητάνε την προσοχή με πιο όμορφο τρόπο. Αυτό που έχει μεγαλύτερη αξία δεν είναι να αγαπάμε κάποια παιδιά που είναι έτσι και αλλιώς αξιαγάπητα αλλά εκείνα που δεν έχουν αυτή τη λάμψη. Τότε είναι πολύ πιθανό αυτά τα παιδιά να μας εκπλήξουν με τη μεταμόρφωσή τους και με την ανταπόδοση της αγάπης που τους δείξαμε.