Απο τις σπανιες φορές που εχω καθήσει 4 ωρες στην τηλεόραση συνεχως.
Παρακολουθώ τη συζήτηση για την έρευνα στο κανάλι της Βουλής.
Σε
γενικές γραμμές οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ τοποθετούνται υπερ του δημόσιου
Πανεπιστημίου. Πιου δημόσιου ομως? Το δημόσιο σημαίνει υπέρ του δήμου,
υπερ των πολιτών. Ακουσα λοιπόν τον κ. Δουζίνα, συνάδελφο σε
Πανεπιστημιο της Μ. Βρετανίας να λέει οτι τα Πανεπιστημια δεν ειναι
μηχανες αναπτυξης. Και τι ειναι κ. Δουζίνα τα Πανεπιστήμια? Μήπως είναι
μηχανές δημιουργίας άχρηστων πτυχίων?
ΔΕν εννοώ τα πτυχία φιλολογίας, και κλασσικών σπουδών. Αυτα ειναι πολυ
χρησιμα για τη δημιουργια μορφωμενων ατομων που χρειαζεται η κοινωνία.
Για ρωτήστε την μητέρα που πλένει σκάλες για να σπουδάσει το παιδί της?
Τα αποτελέσματα της μεταφοράς γνώσης απο τα Πανεπιστήμια στην αγορά
είναι σημαντικά τόσο για την οικονομία στο σύνολό της, όσο και για τα
ίδια τα ιδρύματα. Οι απόφοιτοι του ΜΙΤ στις ΗΠΑ έχουν δημιουργήσει 4.000
εταιρείες σ' όλο τον κόσμο με συνολικό ετήσιο κύκλο εργασιών περί τα
$256 δισ. Η αμερικάνική Association of University Technology Managers
αναφέρει ότι κατά το οικονομικό έτος 2010 η δραστηριότητα μεταφοράς
τεχνολογίας των πανεπιστημίων στις ΗΠΑ οδήγησε στην εμφάνιση 658 νέων
προϊόντων, στην ίδρυση 596 νέων επιχειρήσεων έντασης γνώσης εκ των
οποίων οι 435 είχαν έδρα κοντά στο Πανεπιστήμιο απ' όπου προήρθε η
γνώση, σε κύκλο εργασιών ύψους $2.3 δισ. από συμβάσεις εκχώρησης, στην
υποβολή 12.109 αιτήσεων για διπλώματα ευρεσιτεχνίας και στην απόκτηση
3.417 πατεντών.
Πραγματικά θα ηθελα να ηξερα ποιο μοντέλο αναπτυξης και σε ποιο κρατος αναφερεται ο κ. Δουζίνας.
Μήπως το μοντέλο που έχει στο μυαλό του ο κ. Δουζίνας δεν υπάρχει?
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου