www.ithominews.blogspot.com

Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου 2020

«...ούτοι συνέχθην, αλλά συμφιλείν έφυν...». [«Аντιγόνη» Σοφοκλέους]

 

 

Μόσχα, 17 Σεπτεμβρίου 2020

 

«Делить любовь – удел мой, не вражду…» [«Антигона» Софокла]

«...ούτοι συνέχθην, αλλά συμφιλείν έφυν...».  [«Аντιγόνη» Σοφοκλέους]     

«Глуп человек: он рушит города,
Он храмы жжет, священные гробницы,
И вот — опустошитель — гибнет сам.» [«Троянки» Еврипида]

«Είναι μωρία δεινή, αρρώστεια των ανθρώπων, οι ανελέητες λεηλασίες των πολέμων.                  Όποιος ναούς, τεμένη, όποιος τους τάφους των νεκρών ρημάζει, στο μέλλον σύντομα θα ρημάξει και αυτός.» [«Τρωάδες» Ευριπίδου]      

2020-09-17_16-09-10

Αγαπητοί φίλοι,

Άπλετη θετική ενέργεια, έντονη συναισθηματική φόρτιση, ψυχική και πνευματική ανάταση, πραγματική κάθαρση βιώσαμε ερμηνευτές και κοινό την Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2020 στο Κρατικό Ωδείο «Τσαϊκόφσκι» της Μόσχας στην παράσταση-συναυλία μας «Αρχαίος Κόσμος – ΜΥΗΣΙΣ - "Στους κήπους της μάγισσας Αρμίδας"»

Πρόκειται για ένα ιδιαίτερο καλλιτεχνικό μουσικό-θεατρικό δρώμενο, για ένα μοναδικό ελληνο-ρωσικό εγχείρημα του Κρατικού Ωδείου Τσαϊκόφσκι της Μόσχας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού (Κ.Ε.Π.), που εντάσσεται στον μουσικό-καλλιτεχνικό κύκλο "Μπαρόκ. Αριστουργήματα και ανακαλύψεις".

2020-09-17_16-11-32

Μαζί με εκλεκτούς και διακεκριμένους συνεργάτες, την μαέστρο, αρχιμουσικό του Μουσικού Θεάτρου «Στανισλάφσκι & Νεμιρόβιτς-Ντάντσενκο» Μαρία Μαξιμτσούκ, την ορχήστρα Μουσικής Μπαρόκ «Tempo Restauro», τους τραγουδιστές-σολίστ της όπερας Ναταλία Βλαντίμιρσκαγια και Αντόν Ζαράγιεβ και τον Έλληνα συνθέτη Νίκο Ξανθούλη,   επιχειρούμε να μυήσουμε το κοινό, μέσα από μία σύνθεση λόγου και μουσικής, στα κείμενα, που δίκαια συγκαταλέγονται στους θησαυρούς της παγκόσμιας λογοτεχνικής κληρονομιάς με τεράστιας σημασίας, πανανθρώπινα, διαχρονικά και πάντα επίκαιρα μηνύματα για τον άνθρωπο, την θέση-στάση-πάλη του απέναντι στον εαυτό του, στην κοινωνία, στο θείο, στο πεπρωμένο.

Στο καινούργιο αυτό καλλιτεχνικό εγχείρημα επιχειρείται ένα συναπάντημα αποσπασμάτων της αρχαίας κλασσικής, δραματουργίας, σύγχρονης Ελληνικής μουσικής για το αρχαίο θέατρο και μουσικών αριστουργημάτων της μπαρόκ όπερας, η οποία, με τη σειρά της, αντλεί την θεματική της από την αρχαία μυθολογία. Κατά τη διάρκεια της μουσικο-θεατρικής παράστασης γίνεται ένα πάντρεμα της δραματουργίας από διάσημες μπαρόκ όπερες με το περιεχόμενο και τη θεματική  του δραματικού πρωτοτύπου της. Πρόκειται για έναν πρωτότυπο συνδυασμό κειμένων αρχαίων συγγραφέων, της μελωδίας της λύρας και των συνθέσεων του εξαιρετικού συνθέτη Νίκου Ξανθούλη, [ο οποίος, δυστυχώς, λόγω των περιορισμών στην αεροπορικη σύνδεση δεν μπόρεσε αυτή τη φορά να είναι μαζί μας] και της συναρπαστικής μπαρόκ μουσικής.

2020-09-17_16-13-16

 Μουσική – Γκέοργκ Φρήντριχ Χαίντελ, Χένρι Πέρσελ, Νικόλα Πορπόρα, Νίκος Ξανθούλης.

Συμμετείχαν:

Νατάλια Βλαντίμκιρσκαγια (σοπράνο)
Αντόν Ζαράγιεβ (βαρύτονος)
Δώρα Γιαννίτση (δραματική ηθοποιός, Ελλάδα-Ρωσία)

Συγκρότημα μπαρόκ μουσικής - Tempo Restauro
Μουσικός-καλλιτεχνικός διευθυντής και μαέστρος – Μαρία Μαξιμτσούκ
Μουσική διδασκαλία – Γκαλίνα Μιχέγιεβα

 

Eνημέρωση για τους συντελεστές της συναυλίας και το πρόγραμμα παρατίθεται κατωτέρω:

2020-09-17_16-20-29           

2020-09-17_16-21-22        

Μεταξύ των επίσημων καλεσμένων στην εκδήλωση ο πρέσβυς της Κυπριακής Δημοκρατίας στη Ρωσική Ομοσπονδία Ανδρέας Ζήνωνος, ο προϊστάμενος του Γραφείου Ε.Ο.Τ. Μόσχας Πολύκαρπος Ευσταθίου, η ακόλουθος τύπου της Πρεσβείας της Ελλάδας στη Μόσχα Δέσποινα Νικολαΐδου, Έλληνες και Φιλέλληνες, αυθεντικοί λάτρεις του τεραστίου διαστάσεων πολιτισμικού κληροδοτήματος του Ελληνικού Κόσμου.

Φωτογραφίες και βίντεο από τη συναυλία δύνασθε να αντλήσετε στους εξής συνδέσμους στο Διαδίκτυο


https://yadi.sk/d/UHXhK9QWu0xWtA?w=1

http://www.hecucenter.ru/ru/videoarc/15092020__koncert_antichnyj_obraz__postizhenie__otryvki.html

https://yadi.sk/d/IqafCaIfDh_7Xg

http://www.hecucenter.ru/gr/videoarc/15092020___parastasisinailia_mas_arhaios_kosmos__miisis__stois_kipois_tis_magissas_armidas.html

 

Δραττόμεθα της ευκαιρίας για να εκφράσουμε σε όλους τους διοργανωτές, συντελεστές, συμμετέχοντες την ευγνωμοσύνη μας για την εποικοδομητική συνεργασία, για την καλλιτεχνική-δημιουργική σύμπραξη.  Πραγματικά, εισπράξαμε άπειρη θετική ενέργεια, καλλιτεχνική απόλαυση. Τα εκφραστικά, λαμπερά πρόσωπα των θεατών, με τα απαστράπτποντα βλέμματα με το πέρας του όλου καλλιτεχνικού εγχειρήματος, αποτέλεσε για εμάς την πολιτιμότερη ηθική ανταμοιβή των προσπαθειών μας !!!

Εις το επανιδείν, φίλοι μας ! ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΑΖΙ – ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΝΑΣ ΕΝΙΑΙΟΣ ΚΟΣΜΟΣ !!!

Με εκτίμηση.

Δώρα Γιαννίτση,

δ/ντρια Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού – Κ.Ε.Π.

2020-09-17_16-43-52

2020-09-17_16-25-26

2020-09-17_16-26-40

2020-09-17_16-27-52

2020-09-17_16-28-55

2020-09-17_16-29-47

2020-09-17_16-30-41

2020-09-17_16-33-20

2020-09-17_16-50-56

2020-09-17_16-20-29

2020-05-19_15-32-00

Участники - Συντελεστές

2020-09-03_16-35-33

МАРИЯ МАКСИМЧУК
Художественный руководитель и дирижер

  • Дирижер Московского академического Музыкального театра им. К.С.Станиславского и Вл.И.Немировича-Данченко.
  • Приглашенный дирижер Большого театра России, симфонического оркестра “Orquesta Sinfónica del Sodre”, симфонического оркестра “Orquesta Filarmónica de Montevideo”, ГАСО р.Беларусь.
  • Выпускница (класс проф. Г.Н.Рождественского), в настоящий момент - старший преподаватель Московской Государственной Консерватории им. П.И.Чайковского.
  • Автор концертно-просветительских циклов «Великолепие барокко» и «Барокко. Шедевры и открытия» в Московском академическом Музыкальном театре им. К.С.Станиславского и Вл.И.Немировича-Данченко.
  • Участница барочных мастер-классов Х.Риллинга, Т.Пиннока, М.Минковского.
  • Обучалась на мастер-курсах "Musica antica" [Урбино,Италия].
  • Принимала участие в создании барочной капеллы «Золотой век».
  • Обладатель нескольких дипломов Федерального агентства по культуре и кинематографии РФ
  • Обладатель почетного диплома “Certificate of Achievement in fine arts/Music” (USA). 
  • В репертуаре – более 30 опер. 
  • С 2014 года – член жюри, с 2017 – сопредседатель Международного конкурса «Дети в мире старинной музыки». 
  • Ведет композиторскую деятельность, член РАО

2020-09-03_16-35-33

ΜΑΡΙΑ ΜΑΞΙΜΤΣΟΥΚ

Μαέστρος, Καλλιτεχνική Διευθύντρια

  • Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Ακαδημαϊκού Μουσικού Θεάτρου της Μόσχας K.S. Stanislavsky και Vl.I. Nemirovich-Danchenko.
  • Προσκεκλημένη Μαέστρος του θεάτρου Μπολσόι της Ρωσίας, της Συμφωνικής Ορχήστρας "Orquesta Sinfonica del Sodre", της Συμφωνικής Ορχήστρας "Orquesta Filarmónica de Montevideo", της Κρατικής Ακαδημαϊκής Συμφωνικής Ορχήστρας της Λευκορωσίας.
  • Απόφοιτος Κρατικού Ωδείου της Μόσχας «Π.Ι. Τσαϊκόφσκι». (τάξη του καθηγητή G.N. Rozhdestvensky), εν ενεργεία εκπαιδευτικός του Κρατικού Ωδείου της Μόσχας «Π.Ι. Τσαϊκόφσκι».
  • Συνθέτης εκπαιδευτικών κύκλων και συναυλιών με θέμα "Η μεγαλοπρέπεια του Μπαρόκ" και "Μπαρόκ. Αριστουργήματα και ανακαλύψεις" στο Ακαδημαϊκό Μουσικό Θέατρο της Μόσχας «K.S. Stanislavsky και Vl.I Nemirovich-Danchenko».
  • Παρακολούθησε master-classes μουσικής Μπαρόκ με τους H. Rilling, T. Pinnock, M. Minkowski.
  • Παρακολούθησε ειδικά σεμινάρια "Musica antica" [Urbino, Ιταλία].
  • Έλαβε μέρος στη δhμιουργία της χορωδίας "Χρυσή Εποχή", που ειδικεύεται σε έργα Μουσικής Μπαρόκ.
  • Κάτοχος πτυχίων της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτισμού και Κινηματογράφου της Ρωσικής Ομοσπονδίας.
  • Κάτοχος του τιμητικού διπλώματος "Πιστοποιητικό επίτευξης στις Καλές Τέχνες / Μουσική" (ΗΠΑ).
  • Το ρεπερτόριό της περιλαμβάνει πάνω από 30 όπερες.
  • Από το 2014 - μέλος της Κριτικής Επιτροπής, ενώ από το 2017 - συμπρόεδρος του Διεθνούς Διαγωνισμού "Παιδιά στον Κόσμο της Αρχαίας Μουσικής".
  • Συνθέτης μουσικής, μέλος του Συλλόγου Συνθετών Ρωσίας.

 

2020-09-03_16-36-31

Никос Ксантулис - композитор, исследователь, научный сотрудник Академии Афин, член-корреспондент Археологического Института Америки. Он имеет степень бакалавра в области политических наук и защитил кандидатскую диссертацию в Академии Музыки Болгарии (в Софии). Доктор Ксантулис - профессор трубы, гармонии и контрапункта в Афинской консерватории, Греция. В течение двадцати пяти лет (1983-2008) он служил главным трубачом в Национальном оркестре греческой оперы, а с мая 2009 по 2012 год он возглавлял образовательный отдел той же Оперы. В качестве композитора и солиста он неоднократно выступал и представлял свою музыку в Греции и за рубежом (США, Австралия, Канада, Китай, Россия, Швеция, Италия, Болгария, Турция и т. Д.). Его работы включают переводы древних греческих теоретиков музыки. Ксантулис написал музыку для постановок трагедий с использованием восстановленных древних инструментов (лира, авлос, тимпанон и салпинкс), пытающихся приблизиться к просодии древнегреческого языка. Он написал четыре детские оперы; два из них были представлены Греческой национальной оперной труппой. Никос Ксантулис был награжден Археологическим институтом Америки наградой Kress Luctureship. В период 2014-2015гг. он был художественным руководителем оркестров и хора Государственного Греческого Телевидения (так называемого Общественного Вещания - ERT). Последние десять лет он возобновил технику древнегреческой лиры в своих исследованиях, основанных на изображениях керамики и древнегреческой литературы.

С Греческим Культурным Центром – ГКЦ его связывает прочная дружба. В 2014 году он написал музыку для нашей постановки «Антигона» (режиссер – Александр Смольяков, Московский «Театр Луны»), в 2017 году сочинил музыку для постановки «Троянки» (режиссер – Ангелос Сидератос, Государственный Академический Музыкальный Театр Республики Крым), в ноябре 2016 выступил на Дне Греции на Историческом ф-те МГУ им. М.В. Ломоносова, в сентябре 2017 года на VII Международном культурном форуме в городе Ульяновск. Также он сочинил музыку для постановок «Царь Эдип» на сценах Омского Государственного Северного Драматического Театра имени М.А.Ульянова (режиссер – Константин Рехтин, июль 2018г.)  и Приморского Драматического Театра имени Горького (режиссер – Ангелос Сидератос, май 2019г.).

2020-09-03_16-37-22

Νίκος Ξανθούλης

Ο Δρ Νίκος Ξανθούλης είναι συνθέτης, Επιστημονικός Συνεργάτης της Ακαδημίας Αθηνών και αντεπιστέλλον μέλος του Αρχαιολογικού Ινστιτούτου της Αμερικής. Υπηρέτησε για 25 χρόνια ως κορυφαίος Α΄ τρομπεττίστας της Ορχήστρας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής από το 1984 έως το 2009. Από το 2009 έως το 2012 υπήρξε  υπεύθυνος των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Ως σολίστ και ως συνθέτης έχει παρουσιασθεί σε πάνω από 30 χώρες. Υπήρξε   καλλιτεχνικός διευθυντής των Μουσικών Συνόλων της ΕΡΤ από το 2013 έως το 2015 Έχει εκδώσει δεκατρείς προσωπικούς δίσκους και συμμετείχε σε άλλους τέσσερις ομαδικούς. Συνθετικά έχει ασχοληθεί και με τις παιδικές όπερες δύο από τις οποίες έχουν ανέβει στην Εθνική Λυρική Σκηνή και με τη μουσική για το Αρχαίο Θέατρο.  Το Αρχαιολογικό Ινστιτούτο της Αμερικής του έχει απονείμει τη διάκριση Kress Luctureship για την έρευνά του πάνω στην Αρχαία Ελληνική Μουσική δύο φορές: το 2012-13 όπως επίσης και για το ακαδημαϊκό έτος 2017-18. Το Νοέμβριο του 2016, σε συνεργασία με το Κ.Ε.Π., προσκλήθηκε και παρουσίασε τη δουλειά του στην Ιστορική Σχολή του Πανεπιστημίου Λομονόσοβ της Μόσχας. Τα τελευταία 5 χρόνια έχει αφιερωθεί στη μελέτη της αρχαίας ελληνικής λύρας για την οποία έγραψε το πρώτο σολιστικό έργο μετά από 1600 χρόνια σιωπής, «κοντσέρτο για αρχαία λύρα και συμφωνική ορχήστρα» το οποίο παρουσίασε στην Πολωνία (Γελένια Γκούρα) και στο Βερολίνο ( 30 και 31 Δεκεμβρίου 2015).

Το Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού συνδέεται με τον συνθέτη Ξανθούλη με πολυετή επαγγελματική συνεργασία και φιλία. Ο Νίκος Ξανθούλης έχει συνθέσει τη μουσική για τις παραστάσεις μας «Αντιγόνη» [Μόσχα, “Luna Theater”, 2014], «Τρωάδες» [Κρατικό Ακαδημαϊκό Μουσικό Θεατρο Ταυριδας, 2017], «Οιδίπους Τύραννος» (Βόρειο Κρατικό Δραματικό Θέατρο Ομσκ «Μιχαήλ Ουλιάνοβ», 2018),  «Οιδίπους Τύραννος» (Δραματικό Θέατρο Άπω Ανατολής «Μαξίμ Γκόρκι», 2019), καθώς και συμμετείχε στο Φόρουμ Πολιτισμού της πόλης Ουλιάνοβσκ τον Σεπτέμβριο 2017.

2020-09-03_16-38-12

Наталья Владимирская, солистка оперы

В 1998 окончила Московский государственный институт музыки им. Альфреда Шнитке. С 1998 – стажер, с 2001 – солистка Московского академического Музыкального театра им. К.С. Станиславского и Вл.И. Немировича-Данченко. В репертуаре: Нерис ("Медея" Керубини), Ахросимова ("Война и мир" Прокофьева), Ангел ("Демон" Рубинштейна), Ларина ("Евгений Онегин" Чайковского), Кармен и Мерседес ("Кармен" Бизе), Сузуки ("Мадам Баттерфляй" Пуччини), Ганна ("Майская ночь" Римского-Корсакова), Прециозилла ("Сила судьбы" Верди), Никлаус ("Сказки Гофмана" Оффенбаха), Дорабелла ("Так поступают все" Моцарта), Флора ("Травиата" Верди), Мать Аладдина ("Волшебная лампа Аладдина" Рота), Дриада ("Сказание об Орфее" Казелла), Графиня ("Пиковая дама" Чайковского), Женщина ("Метаморфозы любви" Журбина). 

Исполнила партию Женевьевы в российско-французском проекте – постановке оперы Клода Дебюсси "Пеллеас и Мелизанда" (дирижер – Марк Минковский и режиссер – Оливье Пи). Участвовала в мировых премьерах опер Мечислава Вайнберга (Лиза в "Пассажирке"; дирижер – Вольф Горелик), Владимира Кобекина (Меццо-сопрано в "Гамлете (датском) (комедии) российской"; дирижер – Феликс Коробов) и Александра Вустина (Берта во "Влюбленном дьяволе"; дирижер – Владимир Юровский).

Гастролировала с сольными выступлениями по городам России (Тюмень, Ярославль, Тула). Сотрудничала с ансамблем старинной музыки "Телеман-консорт" (руководитель – Валерий Прошутинский), с камерным оркестром MusicAeterna(дирижер – Теодор Курентзис).

В концертном репертуаре: романсы Чайковского, Рахманинова, Глинки, Римского-Корсакова; арии из опер Бизе, Доницетти, Сен-Санса, Римского-Корсакова, Верди, Гуно; арии из кантат, месс И.С. Баха, Генделя.

Участие в конкурсах

  • (1997) Международный студенческий конкурс вокалистов Bella Voce(дипломант)
  • (2005) Международный конкурс вокалистов им. Джулио Нери (Сиена, Иатлия) (лауреат)

2020-09-03_16-38-12

ΝΑΤΑΛΙΑ ΒΛΑΝΤΙΜΙΡΟΒΣΚΑΓΙΑ, Σολίστ της Όπερας  

Το 1998 αποφοίτησε από το Κρατικό Ινστιτούτο Μουσικής της Μόσχας «Alfred Schnittke». Από το 1998 υπήρξς έκτακτη σολίστ, και  από το 2001 μονιμη σολίστ του Ακαδημαϊκού Μουσικού Θεάτρου της Μόσχας «K.S. Stanislavsky και Vl.I. Nemirovich-Danchenko».

 

Στο ρεπερτόριό της: Νερής (Μήδεα του Χερουβίνι), Ακρόσιμοβα (Πόλεμος και Ειρήνη του Προκόφιεφ), Άγγελος (Δαίμονας του Ρουμπίνσεϊν), Λάρινα (Εβγκένι Ονιέγκιν του Τσαϊκόφσκι), Κάρμεν και Μερθέντες (Κάρμεν του Μπιζέ), Σουζούκι (Μαντάμ Μπτερφλάι του Πουτσίνι), Γάννα (Νύχτα Μαἵου του Ρίμσκι-Κόρσακοφ), Πρετζιοσίλλα (Η δύναμη του πεπρωμένου του Βέρντι), Νικλάους (Τα Παραμύθια του Χόφμαν του Όφενμπαχ), Ντοραμπέλα (Έτσι κάνουν όλες του Μότσαρτ), Φλώρα (Η Τραβιάτα του Βέρντι), Μητέρα του Αλαντίν (Λυχνάρι του Αλαντίν του Ρότα), Δρυάδα (Ο μύθος του Ορφέα του Κοζέλα), Κόμισσα (Η Βασίλισσα του Μπαστουνιού (Ντάμα πίκα) του Τσαϊκόφσκι), Γυναίκα (Μεταμορφώσεις του έρωτα του Ζουρμπίν).

 

Ερμήνευσε τον ρόλο της Genevieve στο ρωσο-γαλλική παραγωγή της όπερας Pelléas et Mélisande του Claude Debussy (μαέστρος - Mark Minkowski, σκηνοθέτης - Olivier Pi). Έλαβε μέρος σε παγκόσμιες πρεμιέρες όπερας των Mechislav Weinberg (Λίζα στην όπερα Επιβάτισσα, μαέστρος - Wolf Gorelik), Βλαντίμιρ Κομπέκιν (Μέζο-σοπράνο στον Άμλετ, μαέστρος – Φέλικς Κόρομποβ) και Αλέξανδρου Βουστίν (Μπέρτα, στην όπερα Ερωτευμένος Διάβολος, μαέστρος - Βλαντιμίρ Γιούροφσκι).

Έχει πραγματοποιήσει περιοδείες με σόλο παραστάσεις σε πόλεις της Ρωσίας (Tyumen, Yaroslavl, Tula). Συνεργάστηκε με το συγκρότημα παλαιάς μουσικής Telemann Consort (Διευθυντής - Valery Proshutinsky), καθώς και με την Ορχήστρα Δωματίου MusicAeterna (μαέστρος – Θεόδωρος Κουρεντζής).

Ρεπερτόριο συναυλιών: ρομάντζα των Τσαϊκόφσκι, Ραχμάνινοφ, Γλίνκα, Ρίμσκι-Κόρσακοφ∙ άριες από όπερες των Μπιζέ, Ντονιτσέττι, Σαιν-Σανς, Ρίμσκι-Κόρσακοφ, Βέρντι, Γκουνό∙ άριες από καντάτες και λειτουργίες των Μπαχ, Χαίντελ.

Συμμετοχή σε διαγωνισμούς:

  • (1997) Διεθνής Φοιτητικός Διαγωνισμός Τραγουδιού Bella Voce (διπλωματούχος).
  • (2005) Διεθνής Διαγωνισμός Τραγουδιού Giulio Neri (Σιένα, Ιταλία) (έπαθλο)

2020-09-03_16-39-14

Антон Зараев, солист оперы

В 2010 окончил факультет симфонического и хорового дирижирования Московской государственной консерватории им. Чайковского и был принят на второй курс вокального факультета (педагог – нар. арт. РФ Борис Кудрявцев). 

С 2011 – солист-стажер, с 2012 – солист оперной труппы Московского академического Музыкального театра им. К.С. Станиславского и Вл.И. Немировича-Данченко. В репертуаре: Амонасро ("Аида" Верди), Лепорелло ("Дон Жуан" Моцарта), Основа ("Сон в летнюю ночь" Бриттена), Бас ("Песни у колодца" Лангер), Пятый мужчина ("Слепые" Ауэрбах), Вольфрам фон Эшенбах ("Тангейзер" Вагнера), Эскамильо ("Кармен" Бизе), Шакловитый ("Хованщина" Мусоргского), Леско ("Манон" Массне), Леандр ("Любовь к трем апельсинам" Прокофьева), Томский ("Пиковая дама" Чайковского), Макбет ("Макбет" Верди), Наполеон ("Война и мир" Прокофьева), Яго ("Отелло" Верди).

ΑΝΤΟΝ ΖΑΡΑΓΙΕΒ, Σολίστ της Όπερας

Το 2010 αποφοίτησε από τη Σχολή Συμφωνικής Διεύθυνσης και Διεύθυνσης Χορωδίας του Κρατικού Ωδείου της Μόσχας Τσαϊκόφσκι και έγινε δεκτός στο δεύτερο έτος της Σχολής φωνητικής τέχνης (τάξη του καθηγητή Μπορίς Κουντριάβτσεβ – διακεκριμένου καλλιτέχνη του λαού της Ρωσικής Ομοσπονδίας).

Από το 2011 – έκτακτος σολίστ, ενώ από το 2012 - σολίστ του θιάσου Όπερας του Ακαδημαϊκού Μουσικού Θεάτρου της Μόσχας «.S. Stanislavsky και Vl.I. Nemirovich-Danchenko».

Στο ρεπερτόριό του: Αμονάσρο (Αἵντα του Βέρντι), Λεπορέλο (Ντον Τζιοβάνι του Μότσαρτ), Μπότον (Όνειρο θερινής νυκτός του Μπρίτεν), Μπας (Τραγούδια κοντά στο πηγάδι του Λάγκερ), Πέμπτος άντρας (Τυφλοί του Άουερμπαχ), Βόλφραμ φον Έσενμπαχ (Τανχόιζερ του Βάγκνερ), Εσκαμίλιο (Κάρμεν του Μπιζέ), Σακλοβίτι (Χοβάνστσινα του Μούσοργκσκι), Λεσκώ (Μανόν του Μασνέ), Λέανδρος (Η αγάπη και τα τρία πορτοκάλια του Προκόφιεφ), κόμης Τόμσκι (Η Βασίλισσα του Μπαστουνιού (Ντάμα πίκα) του Τσαϊκόφσκι), Μάκμπεθ (Μάκμπεθ του Βέρντι), Ναπολέων (Πόλεμος και Ειρήνη του Προκόφιεβ), Ιάγκος (Οθέλος του Βέρντι).

2020-09-03_16-40-11

Τеодора Янници , историк, актриса.

Родилась и выросла в Афинах. Закончила с отличием Экспериментальную Школу Университета Афин и поступила в Афинский Университет (Историко-Археологический фак-т).

В 1989 г., получив стипендию советского общества «Отчизна», приехала учиться в Москву. В 1995 г. закончила исторический факультет МГУ им. М.В. Ломоносова. В период 1996-1999 была стипендиатом международного фонда «А.С. Онасис». Автор десяток научных статьей и публикаций.

В 2000 году защитила кандидатскую диссертации на тему «Греческий мир в конце XVIII– начале XX вв. по российским источникам (к вопросу об изучении самосознания греков)», на основе которой впоследствии была опубликована одноименная научная монография.

В 2003 году закончила с отличием РАТИ-ГИТИС (актерский факультет).

С момента его создания в 2005 году руководит РОО «Греческий Культурный Центр» (ГКЦ – www.hecucenter.ru )

Роли в Театре:

Антигона (пьеса «Антигона» Софокла), Московский Театр «Театр Луны», февраль 2014г.

Андромаха (пьеса «Троянки» Еврипида), Государственный академический музыкальный театр  Республики Крым, март 2017г.

Афродита (пьеса «Ипполит» Еврипида), Омский Государственный Северный Драматический Театр имени М.А.Ульянова, июнь 2017г.

Антигона (пьеса «Лирическая Антигона» по Софоклу), Греция (Афины, Аргос), март 2018г. 

Иокаста (пьеса «Царь Эдип», Софокла), Омский Государственный Северный Драматический Театр имени М.А.Ульянова, июль 2018г.

Иокаста (пьеса «Царь Эдип», Софокла), Приморский Драматический Театр имени Горького, май 2019г.

Награды:

  • За роль «Антигоны» награждена за лучшую женскую роль на XI Фестивале-Конкурсе Национальных Театров «МОСКВА-ГОРОД МИРА», май 2014г.
  • В сентябре 2014 года Теодора Янници была удостоена театрального приза Московского «Театра Луны» РОМАШКА за лучшую женскую роль прошедшего театрального сезона – роль АНТИГОНЫ. Приз присуждается по результату зрительских симпатий.
  • В марте 2015 года была награждена греческим фондом «ЭКСАЛИПТРОН» за вклад в распространение греческой культуры.
  • Международный Литературный Конкурс «Гомер 2017», II приз в категории научная работа, Греция, сентябрь 2017г.
  • Указом Президента Российской Федерации № 214 от 13 мая 2019 г. «За заслуги в укреплении дружбы и сотрудничества между народами, плодотворную деятельность по сближению и взаимообогащению культур наций и народностей» Теодора Янници награждена медалью Пушкина. Церемония вручения состоялась в МИД РФ 03 сентября 2019г.; медаль была вручена Заместителем министра иностранных дел России Александром Викторовичем Грушко.
  • .В октябре 2019 года научная работа Теодоры Янници удостоилась благодарственной грамоты Комитета и Фонда по премиям памяти Митрополита Московского и Коломенского Макария по гуманитарным наукам 2018–2019 гг. Сопредседатели Комитета – Патриарх Московский и всея Руси Кирилл, Президент Российской академии наук А.М. Сергеев, Мэр Москвы С.С. Собянин.

2020-09-03_16-41-08

Δώρα Γιαννίτση, ιστορικός, ηθοποιός.

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Το 1989 αποφοίτησε με «άριστα» από το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών και εισήχθη στο Ιστορικό-Αρχαιολογικό Τμήμα της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών. Παράλληλα έλαβε υποτροφία από τον τότε σοβιετικό οργανισμό «Πατρίδα» και μετέβη στη Μόσχα για σπουδές. Το 1995 αποφοίτησε από την Ιστορική Σχολή του Κρατικού Πανεπιστημίου της Μόσχας «Lomonosov». Το 2000 υποστήριξε διδακτορική διατριβή στην ίδια σχολή με θέμα «Ο ελληνικός κόσμος στα τέλη του 18ου -αρχές 20ου αιώνα μέσα από τις ρωσικές πηγές (όσον αφορά στην εθνική συνείδηση των Ελλήνων)», η οποία αργότερα κυκλοφόρησε σε βιβλίο (2002, 2005, και το 2017 σε δίγλωσση έκδοση, ελληνικά-ρωσιακά). Το 2003 αποφοίτησε με άριστα από τη Σχολή Υποκριτικής Τέχνης (ηθοποιίας)  της Ρωσικής Ακαδημίας Θεατρικής Τέχνης (RATI-GITIS). Υπότροφος του Ιδρύματος Α.Σ. Ωνάσης (περίδος 1996-1999).

Από τη στιγμή της ίδρυσής του (2005) έχει αναλάβει τη διεύθυνση και το συντονισμό του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού (Κ.Ε.Π.) με έδρα τη Μόσχα (www.hecucenter.ru )

Рόλοι στο Θέατρο:

Аντιγόνη («Αντιγόνη» Σοφοκλέους), Θέατρο Μόσχας «Luna Theater», πρεμιέρα - Φεβρουάριος 2014.

Аνδρομάχη («Τρωάδες» Еυριπίδου), Κρατικό Ακαδημαϊκό Μουσικό Θέατρο Ταυρίδας, πρεμιέρα - Μάρτιος 2017.

Аφροδίτη («Ιππολυτος» Ευριπίδου), Βόρειο Κρατικό Δραματικό Θεατρο Ομσκ «Μιχαήλ Ουλιάνοβ», Ιούνιος 2017.

Аντιγόνη («Λυρική Αντιγόνη», διασκευή του έργου του Σοφοκλέους σε μετάφραση Ανδρέα Ζούλα), Αθήνα, Άργος, Μάρτιος 2018. 

Ιοκάστη («Οιδίπους Τύραννος», Σοφοκλέους), Βόρειο Κρατικό Δραματικό Θεατρο Ομσκ «Μιχαήλ Ουλιάνοβ», Ιούλιος 2018.

Ιοκάστη («Οιδίπους Τύραννος», Σοφοκλέους), Δραματικό Θέατρο Άπω Ανατολής (πόλη του Βλαντιβοστόκ) «Μαξίμ Γκόρκι», Μάιος 2019.

Βραβεία - Διακρίσεις:

  • Βραβείο καλύτερου γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία στην Αντιγόνη, 11ο Διεθνές Φεστιβάλ Εθνικών Θεάτρων «МΟΣΧΑ – ΠΟΛΗ του ΚΟΣΜΟΥ», Μάιος 2014.
  • Βραβείο καλύτερου γυναικείου ρόλου «ROMASHKA» για την ερμηνεία στην Αντιγόνη, [πρόκειται για ετήσιο καθιερωμένο βραβείο του Θεάτρου «Luna Theater», το οποίο απονέμεται κατόπιν ψηφοφορίας του κοινού], Σεπτέμβριος 2014.
  • Ελληνικό βραβείο «ΕΞΑΛΕΙΠΤΡΟΝ» για τη συμβολή στον πολιτισμό, Μάρτιος 2015..
  • Διεθνής Λογοτεχνικός Διαγωνισμός «Όμηρος 2017», Β΄ βραβείο στην κατηγορία επιστημονική εργασία, Σεπτέμβριος 2017
  • Σύμφωνα με το υπ΄αριθ. 214 από 13 Μαΐου 2019 Διάταγμα του Ρώσου Προέδρου Β. Πούτιν για τις υπηρεσίες της στην ενίσχυση της φιλίας και της συνεργασίας μεταξύ των λαών, την καρποφόρα δραστηριότητα σύσφιξης, αμοιβαίου εμπλουτισμού πολιτισμών λαών και ενοτήτων, στη διευθύντρια του Κ.Ε.Π. Δώρα Γιαννίτση απονεμήθηκε το μετάλλιο «Πούσκιν». Η τελετή απονομής έγινε στο ΥΠΕΞ της Ρωσίας στις 3/09/2019, το μετάλλιο απονεμήθηκε από τον Υφυπουργό Εξωτερικών της Ρωσίας Αλεξάντρ Γκρουσκό.
  • Τιμητική Διάκριση για τα σημαντικά επιτεύγματα στον επιστημονικό κλάδο από το Ίδρυμα «Βραβεία στη μνήμη του Μητροπολίτη Μόσχας και Κολόμενσκι Μακάριι» (Bulgakov)» . Συμπρόεδροι του Ιδρύματος ο Πατριάρχης της Μόσχας και πασών των Ρωσιών Κύριλλος, ο Πρόεδρος της Ακαδημίας Επιστημών της Ρωσίας Α.Μ. Σεργκέγιεβ, ο Δήμαρχος της Μόσχας Σ.Σ. Σομπιάνιν, Οκτώβριος 2019.

2020-05-19_15-32-00

ПРОГРАММА КОНЦЕРТА

"Античный Образ. MYΗΣΙΣ. Постижение"

Пролог:

1.Г.Перселл . Рондо к пьесе «Абделазар», ансамбль Tempo Restauro, дирижер Мария Максимчук.

  1. «Эвмениды» Эсхила. Эписодий IV. Монолог богини Афины из сцены Афинского суда, исполняет Теодора Янници
  2. Thalassaki, Традиционная песня с греческих островов в сопровождении древней лиры и голоса, обработка Никоса Ксантулиса

 Солист Антон Зараев,  партия лиры – Никос Ксантулис, ансамбль Tempo Restauro, дирижер Мария Максимчук.

  1. «Троянки» Еврипида. Пролог. Диалог Афины и Посейдона. Исполняют: Антон Зараев и Теодора Янници.

 

Действо:

  1. «О, Дионис!». Третий хорико из трагедии «Елена» Еврипида, музыка Никоса Ксантулиса. Антон Зараев, ансамбль Tempo Restauro, дирижер Мария Максимчук.
  2. Сапфо. «Конница – одним, а другим - пехота». Исполняет Теодора Янници
  3. Г.Ф. Гендель. Ария Армиды ( Armida) из оперы «Ринальдо» (Rinaldo). - Наталья Владимирская, ансамбль Tempo Restauro дирижер Мария Максимчук.
  4. «Антигона» Софокла. Стасим III. Гимн любви. «Эрот, твой стяг- знамя побед» - Наталья Владимирская, Теодора Янници. Соло на ударных – Юрий Посыпанов.
  5. «Ипполит» Еврипида. Монолог богини Афродиты, исполняет Теодора Янници. - Концерт для древней лиры и оркестра Никоса Ксантулиса 1 часть. Солист Никос Ксантулис, ансамбль Tempo Restauro, дирижер Мария Максимчук.
  6. «Эвмениды» Эсхила. Эписодий II: Орест –Антон Зараев, предводительница Хора – Теодора Янници, Хор - Наталья Владимирская. Соло на ударных - Юрий Посыпанов.
  7. .Г.Ф. Гендель. Ария Армиды ( Armida) из оперы «Ринальдо» (Rinaldo) - Наталья Владимирская, ансамбль Tempo Restauro дирижер Мария Максимчук.
  8. «Троянки» Еврипида - Эписодий III: Гекуба – Наталья Владимирская, Талфибий – Антон Зараев, Андромаха - Теодора Янници. «Концерт для древней лиры и оркестра Никоса Ксантулиса, 2 часть. Солист Никос Ксантулис, сопрано соло – Людмила Фраенова, ансамбль Tempo Restauro дирижер Мария Максимчук.
  9. «Елена» Еврипида. Второй хорико. Музыка Никоса Ксантулиса. Соло на флейте –Елизавета Алексеева, ансамбль Tempo Restauro, дирижер Мария Максимчук.
  10. «Антигона» Софокла. Эписодий II. Креонт – Антон Зараев, Антигона – Теодора Янници, Исмена – Наталья Владимирская.
  11. Н.Порпора. Ария Скитальче (Scitalce) из оперы «Узнанная Семирамида» (Semiramide riconosciuta). Антон Зараев, ансамбль Tempo Restauro, дирижер Мария Максимчук.
  12. «Ипполит» Еврипида. Монолог богини Афродиты, исполняет Теодора Янници.
  13. Г. Перселл – речитатив и Ария Дидоны (Dido) из оперы «Дидона и Эней». (Dido and Aeneas) (Наталья Владимирская, ансамбль Tempo Restauro дирижер Мария Максимчук)
  14. «Антигона» Софокла. Эписодий IV. Антигона – Теодора Янници - фоном звучит : Генрих Игнац Франц фон Бибер – Пасскалия для скрипки. Солистка Людмила Фраенова, ансамбль Tempo Restauro дирижер Мария Максимчук.
  15. «Эвмениды» Эсхила. Стасимон, музыка Никоса Ксантулиса - Антон Зараев, ансамбль Tempo Restauro, дирижер Мария Максимчук.

 

Большой Финал (мажор):

  1. «Итака», Константинос Кавафис. Наталья Владимирская, Антон Зараев, Теодора Янници.

Г.Ф. Гендель. Ария Альмирены ( Almirena) из оперы «Ринальдо» (Rinaldo)  (переложение для лиры и струнных Никоса Ксантулиса).

 

  1. «Эвмениды» Эсхила. Συνοικία музыка Никоса Ксантулиса. (сопрано соло – Людмила Фраенова. ансамбль Tempo Restauro дирижер Мария Максимчук).

2020-05-19_15-32-00

ПРОГРАММА ΣΥΝΑΥΛΙΑΣ-ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

ΑΡΧΑΙΟΣ ΚΟΣΜΟΣ. MYΗΣΙΣ."

Πρόλογος :

  1. Χένρι Πέρσελ: Σουίτα "Αμπντελαζάρ" Ροντό, μουσικό συγκρότημα «Tempo Restauro», μαέστρος - Μαρία Μαξιμτσούκ.
  2. «Ευμενίδες» Αισχύλου. Eπεισόδιο 4ο . Μονόλογος θεάς Аθηνάς από την σκηνή του Άρειου Πάγου. Ερμηνεία: Δώρα Γιαννίτση
  3. «Θαλασσάκι». Παραδοσιακό νησιώτικο, διασκευή Νίκος Ξανθούλης.

Ερμηνεία: Αντόν Ζαράγιεβ. Λύρα - Νίκος Ξανθούλης, μουσικό συγκρότημα «Tempo Restauro», μαέστρος - Μαρία Μαξιμτσούκ.

  1. «Τρωάδες» Еυριπίδου. Προοίμιο. Σκηνή Ποσειδώνα και Аθηνάς. Ερμηνεία: Αντόν Ζαράγιεβ, Δώρα Γιαννίτση.

 

Πράξη:

  1. «О, Διόνυσε!». Χορικό Γ’ από την τραγωδία «Еλένη» Еυριπίδου. Μουσική – Νίκος Ξανθούλης. Ερμηνεία: Αντόν Ζαράγιεβ. Μουσικό συγκρότημα Tempo Restauro, μαέστρος Μαρία Μαξιμτσούκ.
  2. Σαπφώ: «Τί το κάλλιστον?». Ερμηνεία: Δώρα Γιαννίτση
  3. Γκέοργκ Φρήντριχ Χαίντελ: ΄Αρια Armida από την όπερα «Rinaldo». Ερμηνεία: Νατάλια Βλαντίμιρσκαγια. Μουσικό συγκρότημα «Tempo Restauro»,  μαέστρος - Μαρία Μαξιμτσούκ.
  4. «Αντιγόνη» Σοφοκλέους. Στάσιμο Γ’ . «Ἔρως ἀνίκατε μάχαν...» Ερμηνεία:- Νατάλια Βλαντίμιρσκαγια, Δώρα Γιαννίτση. Σόλο στα κρουστά – Γιούρι Ποσιπάνοβ.
  5. «Ιππόλυτος» Еυριπίδου. Μονόλογος θεάς Аφροδίτης, ερμηνεία Δώρα Γιαννίτση. – Κονσέρτο για αρχαία λύρα και ορχήστρα - Μέρος 1ο, Νίκου Ξανθούλη. Σόλο - Νίκος Ξανθούλης, μουσικό συγκρότημα «Tempo Restauro», μαέστρος Μαρία Μαξιμτσούκ. 
  6. «Ευμενίδες» Αισχύλου. Eπεισόδιο 2ο: Оρέστης –Αντόν Ζαράγιεβ, Ιέρεια Χορούа – Δώρα Γιαννίτση, Хορός - Νατάλια Βλαντίμιρσκαγια. Σόλο στα κρουστά – Γιούρι Ποσιπάνοβ.
  7. Γκέοργκ Φρήντριχ Χαίντελ: ΄Αρια Armida από την όπερα «Rinaldo». Ερμηνεία: Νατάλια Βλαντίμιρσκαγια, μουσικό συγκρότημα «Tempo Restauro», μαέστρος Μαρία Μαξιμτσούκ.
  8. «Τρωάδες» Еυριπίδου - Eπεισόδιο 2ο: Εκάβη – Νατάλια Βλαντίμιρσκαγια, Таλθύβιος – Αντόν Ζαράγιεβ, Аνδρομάχη - Δώρα Γιαννίτση. Κονσέρτο για αρχαία λύρα και ορχήστρα - Μέρος 2ο Νίκου Ξανθούλη. Σόλο -  Νίκος Ξανθούλης, σόλο σοπράνο - Λιουντμίλα Φραένοβα, μουσικό συγκρότημα «Tempo Restauro», μαέστρος Μαρία Μαξιμτσούκ. 
  9. «Еλένη» Еυριπίδου. Χορικό Β΄. Μουσική Νίκου Ξανθούλη. Φλάουτο σόλο – Γιελιζαβέτα Αλεξέγιεβα, μουσικό συγκρότημα «Tempo Restauro», μαέστρος Μαρία Μαξιμτσούκ.
  10. «Аντιγόνη» Σοφοκλέους. Επειδόσιο 2ο. Кρέων – Αντόν Ζαράγιεβ, Аντιγόνη – Δώρα Γιαννίτση, Ισμήνη – Νατάλια Βλαντίμιρσκαγια.
  11. Nicola Antonio Giacinto Porpora: ΄Αρια Scitalce από την όπερα «Semiramide riconosciuta». Ερμηνεία: Αντόν Ζαράγιεβ, μουσικό συγκρότημα «Tempo Restauro», μαέστρος Μαρία Μαξιμτσούκ.
  12. «Ιππόλυτος» Еυριπίδου. Μονόλογος Аφροδίτης, ερμηνεία: Δώρα Γιαννίτση.
  13. Χένρι Πέρσελ: ΄Αρια της Διδούς από την όπερα «Dido and Aeneas». Ερμηνεία: Νατάλια Βλαντίμιρσκαγια, μουσικό συγκρότημα «Tempo Restauro», μαέστρος Μαρία Μαξιμτσούκ.
  14. «Аντιγόνη» Σοφοκλέους. Επεισόδιο 4ο. Ερμηνεία: Δώρα Γιαννίτση._ Astor Piazzolla: «Oblivion». Βιολοντσέλο σόλο - Άννα Ουστιουζάνινα. Μουσικό συγκρότημα «Tempo Restauro», μαέστρος Μαρία Μαξιμτσούκ.

 

  1. «Ευμενίδες» Αισχύλου. Στάσιμον. Μουσική - Νίκος Ξανθούλης. Ερμηνεία: Αντόν Ζαράγιεβ, Μουσικό συγκρότημα «Tempo Restauro», μαέστρος Μαρία Μαξιμτσούκ. 

 

Φινάλε (μαζόρ):

  1. «Ιθάκη» Кωνσταντίνου Καβάφη. Ερμηνεία: Νατάλια Βλαντίμιρσκαγια, Аντόν Ζαράγιεβ, Δώρα Γιαννίτση.

Γκέοργκ Φρήντριχ Χαίντελ: ΄Αρια Almirena από την όπερα «Rinaldo»  (διασκευή για λύρα και έγχορδα Νίκου Ξανθούλη).

  1. «Ευμενίδες» Αισχύλου. Συνοικία. Μουσική - Νίκος Ξανθούλης. Σόλο σοπράνο – Λιουντμίλα Φραένοβα. Μουσικό συγκρότημα «Tempo Restauro», μαέστρος Μαρία Μαξιμτσούκ

 

ГРЕЧЕСКИЙ КУЛЬТУРНЫЙ ЦЕНТР                     ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Москва, Алтуфьевское шоссе,  44                     Altufyevskoe shosse, 44, office No 9, 2nd floor

офис № 9, 2 этаж                                                           127566 Moscow, Russia

Тел.: 7084809 – Тел./Факс: 7084810                      Tel.: +7 495 7084809; Tel./Fax:  +7 495 7084810

 

e-mail: hcc@mail.ru   info@hecucenter.ru

www.hecucenter.ru

skype: hellenic.cultural.center

facebook: http://www.facebook.com/Hecucenter

vkontakte: http://vk.com/hecucenter

Отказаться от рассылки

 

-

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου