Мόσχα, 21 φεβρουαρίου 2020
Αγαπητοί
φίλοι !
Το Κέντρο
Ελληνικού Πολιτισμού – Κ.Ε.Π. είναι στην ιδιαίτερα ευχάριστη
θέση να σάς προσκαλέσει στο 2ο Διεθνές Φεστιβάλ «Η ΕΠΟΧΗ σε ΜΙΚΡΟΓΡΑΦΙΑ. Ο
ΑΡΧΑΙΟΣ ΚΟΣΜΟΣ στην ΑΝΑΠΤΥΞΗ του ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ», που διοργανώνεται την περίοδο 18 - 25 Φεβρουαρίου
2020 από το Ορθόδοξο Πανεπιστήμιο Ανθρωπιστικών Σπουδών «Άγιος
Τύχων» με τη συμμετοχή του Κ.Ε.Π. Το Φεστιβάλ
θα διεξαχθεί στο κεντρικό κτήριο του Πανεπιστημίου επί της οδού 6, Lihov
pereulok, stroenie (building) 2, [metro station “Pushkinskaya”]. Η
είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό, υποχρεωτική η προκαταρκτική καταχώρηση.
Στα
πλαίσια του Φεστιβάλ έχουμε τη χαρά να σάς καλέσουμε στις εξής κάτωθι
εκδηλώσεις, που διοργανώνονται από το Κέντρο Ελληνικού
Πολιτισμού-Κ.Ε.Π. και του φίλους- εταίρους- ομοϊδεάτες μας:
- 25 Φεβρουαρίου 2020 (Τρίτη), - 18.30: Τελετή λήξης Φεστιβάλ.__Συναυλία «Аρχαίος Κόσμος - Μύησις». Ορθόδοξο Πανεπιστήμιο Ανθρωπιστικών Σπουδών «Άγιος Τύχων»,
Αίθουσα “Καθεδρικός Ναός”: 6, Lihov pereulok,
stroenie (building) 2, [metro station “Pushkinskaya”].
·
Παγκόσμια
πρεμιέρα. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερο μουσικό-θεατρικό εγχείρημα μύησης στην
αρχαία ελληνική ποίηση, που πραγματώνεται στο πλαίσιο του διοργανούμενου από το
Ορθόδοξο Πανεπιστήμιο Ανθρωπιστικών Σπουδών «Άγιος Τύχων»
Διεθνούς Φεστιβάλ «Η Εποχή σε Μικρογραφία.
Ο Αρχαίος Κόσμος
στην ανάπτυξη του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού».
Μαζί με εκλεκτούς και διακεκριμένους συνεργάτες, την μαέστρο, αρχιμουσικό του
Μουσικού Θεάτρου «Στανισλάφσκι & Νεμιρόβιτς-Ντάντσενκο» Μαρία
Μαξιμτσούκ, την ορχήστρα Μουσικής Μπαρόκ «Tempo Restauro»,
τους τραγουδιστές-σολίστ της όπερας Ναταλία Βλαντίμιρσκαγια
και Αντόν Ζαράγιεβ και τον Έλληνα συνθέτη Νίκο
Ξανθούλη, επιχειρούμε να μυήσουμε το κοινό, μέσα από μία σύνθεση λόγου
και μουσικής, στα κείμενα, που δίκαια συγκαταλέγονται στους θησαυρούς της
παγκόσμιας λογοτεχνικής κληρονομιάς με τεράστιας σημασίας, πανανθρώπινα,
διαχρονικά και πάντα επίκαιρα μηνύματα για τον άνθρωπο, την θέση-στάση-πάλη του
απέναντι στον εαυτό του, στην κοινωνία, στο θείο, στο πεπρωμένο.
·
Στο
καινούργιο αυτό καλλιτεχνικό εγχείρημα επιχειρείται ένα συναπάντημα
αποσπασμάτων της αρχαίας κλασσικής, δραματουργίας, σύγχρονης Ελληνικής μουσικής
για το αρχαίο θέατρο και μουσικών αριστουργημάτων της μπαρόκ όπερας, η οποία,
με τη σειρά της, αντλεί την θεματική της από την αρχαία μυθολογία. Κατά τη
διάρκεια της μουσικο-θεατρικής παράστασης γίνεται ένα πάντρεμα της δραματουργίας
από διάσημες μπαρόκ όπερες με το περιεχόμενο και τη θεματική του δραματικού
πρωτοτύπου της. Πρόκειται για έναν πρωτότυπο συνδυασμό κειμένων αρχαίων
συγγραφέων, της μελωδίας της λύρας και της συναρπαστικής μπαρόκ μουσικής.
Μουσική
– Γκέοργκ Φρήντριχ Χαίντελ, Χένρι Πέρσελ, Νικόλα Πορπόρα, Νίκος Ξανθούλης.
Συμμετέχουν:
Νατάλια
Βλαντίμκιρσκαγια
(σοπράνο)
Αντόν Ζαράγιεβ (βαρύτονος)
Δώρα Γιαννίτση (δραματική ηθοποιός, Ελλάδα-Ρωσία)
Νίκος Ξανθούλης (αρχαϊκή λύρα, συνθέτης, Ελλάδα)
Αντόν Ζαράγιεβ (βαρύτονος)
Δώρα Γιαννίτση (δραματική ηθοποιός, Ελλάδα-Ρωσία)
Νίκος Ξανθούλης (αρχαϊκή λύρα, συνθέτης, Ελλάδα)
Συγκρότημα
μπαρόκ μουσικής - Tempo Restauro
Μουσικός-καλλιτεχνικός διευθυντής και μαέστρος – Μαρία Μαξιμτσούκ
Μουσική διδασκαλία – Γκαλίνα Μιχέγιεβα
Μουσικός-καλλιτεχνικός διευθυντής και μαέστρος – Μαρία Μαξιμτσούκ
Μουσική διδασκαλία – Γκαλίνα Μιχέγιεβα
Είσοδος
ελεύθερη, παρατίθενται σύνδεσμοι για καταχώρηση
Eνημέρωση για τους συντελεστές της συναυλίας παρατίθεται κατωτέρω:
Παράλληλα, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ θα πραγματοποιούν οι εξής
διαλέξεις:
- 22 Φεβρουαρίου 2020 (Σάββατο), - ώρα 14.00: Νίκος
Ξανθούλης, συνθέτης (Ελλάδα). «Η αρχαία ελληνική μουσική» - Διάλεξη για την αρχαία ελληνική μουσική, συνοδεία
αναβιωμένης αρχαίας ελληνικής λύρας. Tόπος διεξαγωγής: Ορθόδοξο
Πανεπιστήμιο Ανθρωπιστικών Σπουδών «Άγιος Τύχων», Αίθουσα
“Vladimir”: 6, Lihov pereulok, stroenie (building) 2,
[metro station “Pushkinskaya”].
https://pstgu.timepad.ru/event/1246573/
http://festivallihov6.tilda.ws/event4
- 24 Φεβρουαρίου 2020 (Δευτέρα), - ώρα 14.00: Θεοδώρα
Γιαννίτση, διδάκτωρ ιστορίας, ηθοποιός, διευθύντρια
Κ.Ε.Π. (Ελλάδα-Ρωσία). «Ελληνικό Θέατρο:
καταβολές, γέννηση, ανάπτυξη, διαφωτιστική αποστολή» - Διάλεξη, στη ρωσική, για το ρόλο και τη σημασία του
θεάτρου στη ζωή των πολιτών κατά την αρχαιότητα, την
διαφωτιστική-παιδαγωγική αποστολή του, την επικαιρότητά του σήμερα. Tόπος
διεξαγωγής: Ορθόδοξο Πανεπιστήμιο Ανθρωπιστικών Σπουδών «Άγιος
Τύχων», Αίθουσα “Vladimir”: 6, Lihov pereulok, stroenie
(building) 2, [metro station “Pushkinskaya”].
https://pstgu.timepad.ru/event/1247282/
http://festivallihov6.tilda.ws/event7
- Το φεστιβάλ αποτελεί μία καινούρια πρωτοβουλία στο πλαίσιο της
πολυετούς συνεργασίας του Ορθόδοξου Πανεπιστημίου Ανθρωπιστικών
Σπουδών «Άγιος Τύχων» και της Αμβροσιανής Βιβλιοθήκης του
Μιλάνου.
- Οι εκδηλώσεις του Φεστιβάλ απευθύνονται όχι μόνο στην
επιστημονική κοινότητα (ιστορικοί τέχνης, φιλόλογοι, ιστορικοί), αλλά και
στο ευρύτερο κοινό, που ενδιαφέρεται για την ιστορία του χριστιανικού
πολιτισμού.
- Οι εκδηλώσεις και τα δρώμενα του Φεστιβάλ - εκθέσεις, ανοιχτές
διαλέξεις, συνέδρια, συναυλίες - καλούνται να συνδράμουν στη δημιουργία
μιας κοινότητας ανθρώπων, συσπειρωμένων γύρω από την επιθυμία να
κατανοήσουν, να μελετήσουν, να διατηρήσουν και να εφαρμόσουν και
πραγματώσουν εκείνα τα ιδεώδη ομορφιάς και αρετής, που αποτελούν το
θεμέλιο του χριστιανικού πολιτισμού.
- Το φεστιβάλ καλείται, μέσω των εκπαιδευτικών του εκδηλώσεων,
να συνδράμει, ώστε να ξεπερνούνται φαινόμενα αντιπαραθέσεων, διαχωρισμού,
αποσύνδεσης, απομάκρυνσης μεταξύ πολιτισμών και ανθρώπων, τα οποία
οφείλονται σε έλλειψη κατανόησης και παρεξηγήσεις, που προκύπτουν από την απόσταση
στο χώρο και το χρόνο.
- Κεντρικό γεγονός του Φεστιβάλ θα αποτελέσει η Έκθεση
«ILIAS PICTA υπό το πρίσμα της πρώιμης
χριστιανικής τέχνης».
Το πρωτότυπο του χειρογράφου φυλάσσεται στην Αμβροσιανή Βιβλιοθήκη
στο Μιλάνο [Cod. F.
205 P. Inf.],
Στην
Έκθεση θα παρουσιαστεί νέο αντίγραφο (έτους 2009) του ελληνικού χειρογράφου της
Εικονογραφημένης Ιλιάδος, 5ου αιώνα μ.Χ, που φυλάσσεται στην
Αμβροσιανή Βιβλιοθήκη και αποτελεί το αρχαιότερο διατηρημένο μνημείο της
αρχαίας ελληνικής λογοτεχνίας
Πρόκειται
για ένα από τα σπανιότερα έργα τέχνης της λεγόμενης μεταβατικής
περιόδου από την Αρχαιότητα στο Μεσαίωνα, το οποίο μάς αποκαλύπτει σε πληρότητα
τις ρίζες του αρχαίου κόσμου μέσα στη χριστιανική τέχνη, την σχέση αίματος
μεταξύ των ελληνορωμαϊκών και χριστανικών εικαστικών παραδόσεων. Εκτός
από το συγκεκριμένο χειρόγραφο, στην έκθεση θα παρουσιαστεί ευρείας κλίμακας
εικονογραφικό υλικό (μνημεία πρώιμης χριστιανικής τέχνης).
Αναλυτικότερη ενημέρωση για όλα τα
δρώμενα και εκδηλώσεις του Φεστιβάλ δύνασθε να αντλήσετε:https://www.lihov6.ru/
http://festivallihov6.tilda.ws/
ΜΗΝ
το ΧΑΣΕΤΕ !!!
Το Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού
αποτελεί κοινωνικό φορέα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα
καταχωρημένο στη Μόσχα τον Αύγουστο του 2005,
ως πρώτιστο στόχο του θεωρεί τη διάδοση και ανάπτυξη του ελληνικού
πολιτισμού στη Ρωσία, τη σύσφιξη των ελληνορωσικών
πνευματικών και πολιτιστικών σχέσεων, τη συνδρομή
στην αξιοποίηση του δημιουργικού δυναμικού Ελλήνων και Φιλελλήνων,
όλων αυτών που είτε με την επαγγελματική τους ενασχόληση είτε με τη δράση τους
συμβάλλουν στην ελληνορωσική σύμπραξη.
Διευθύντρια του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού (Κ.Ε.Π.) είναι η κυρία Δώρα Γιαννίτση που με έδρα τη Μόσχα έχει αναλάβει τη διεύθυνση και το συντονισμό του Κέντρου.
Το 2003 αποφοίτησα με άριστα από τη Σχολή Υποκριτικής Τέχνης (ηθοποιίας) της Ρωσικής Ακαδημίας Θεατρικής Τέχνης (RATI-GITIS). Από τη στιγμή της ίδρυσης του (2005) έχω αναλάβει τη διεύθυνση και το συντονισμό του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού (Κ.Ε.Π.) με έδρα τη Μόσχα (www.hecucenter.ru).
Με ρίζες από τη Ρωσία (η γιαγιά μου Θεοδώρα γεννήθηκε το 1898 και μεγάλωσε στη Σεβαστούπολη της Κριμαίας/Ταυρίδας και ο πατέρας μου (έτος γέννησης το 1922) στη Συμφερούπολη της Κριμαίας/Ταυρίδας) σε κάθε κυριακάτικο οικογενειακό τραπέζι μυούμην στα βέλτιστα βιώματα και αναμνήσεις του πατέρα και της γιαγιάς μου για τη δεύτερη (για αυτούς, προφανώς πρώτη] πατρίδα της, τη Ρωσία.
Συνεπώς, για εμένα ήσαν μία συνειδητή επιλογή να μεταβώ στη Ρωσία και να γνωρίζω τη μεγάλη, αχανή, γοητευτική χώρα – δεύτερη πατρίδα, με το πέπλο μυστηρίου της, τον μυστικισμό, την γοητεία και αινιγματικότητα της. Τεράστια η επιθυμία να την γνωρίζω, να την καταλάβω, να ταυτιστώ μαζί της. Προφανώς, είναι θέμα γονιδίων.
Το 2005 μου έγινε η απόλυτα τιμητική πρόταση – πρόσκληση για εμένα, από μία ολιγομερή ομάδα ομογενών, να αναλάβω εκ του μηδενός τη διεύθυνση και το συντονισμό του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού – Κ.Ε.Π. με έδρα τη Μόσχα. Δράττομαι της ευκαιρίας για να προβώ σε μία σύντομη παρουσίαση της δράσης και του έργου του Κ.Ε.Π.
Στη Μόσχα λειτουργεί από το Νοέμβριο του 2005 το Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού (Κ.Ε.Π.) -κοινωνικός φορέας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που ως στόχο έχει τη διάδοση του ελληνικού πολιτισμού στη Ρωσία, την ενίσχυση των Έλληνο-Ρωσικών πολιτιστικών σχέσεων και την αξιοποίηση του υπάρχοντος δυναμικού, Ελλήνων και Φιλελλήνων, όλων αυτών που με τη δράση τους συμβάλλουν στην ελληνορωσική σύμπραξη.
H δραστηριότητα του Κ.Ε.Π. συνεπάγεται δρομολόγηση προγραμμάτων σε τακτική βάση (διδασκαλία γλώσσας, διαλέξεις ελληνικής ιστορίας, μαθήματα ελληνικού χορού, σύσταση χορωδίας ελληνικού τραγουδιού, θεατρικά εργαστήρια), καθώς και έκτακτων-μεμονωμένων προγραμμάτων, όπως εκδηλώσεις αφιερωμένες σε Εθνικές Επετείους και ημέρες μνήμης, συνέδρια, στρογγυλά τραπέζια, ημερίδες, παρουσιάσεις, εκθέσεις εικαστικές, εκθέσεις βιβλίων, συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, εκδοτική δράση, κινηματογραφικές φεστιβάλ και αφιερώματα και άλλα συναφή. Για δέκατη πέμπτη συνεχή ακαδημαϊκή χρονιά (2019-2020) η διδασκαλία γλώσσας πραγματοποιείται σε καθημερινή βάση σε έντεκα (11) ακαδημαϊκές εστίες της ρωσικής πρωτεύουσας.
Mαθήματα ελληνικής γλώσσας
Τα τελευταία χρόνια τα μαθήματα ελληνικής γλώσσας παρακολουθούν περί τα 600 άτομα. Πρόκειται για ομογενείς και Φιλέλληνες, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων ταξιδεύουν τακτικά στην Ελλάδα. Tα τελευταία τέσσερα (4) χρόνια έχουμε καταγράψει πρωτοφανή αριθμό ενδιαφερομένων να διδαχθούν την ελληνική γλώσσα, που ανέρχεται μέχρι και τα 1500 άτομα.
Το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014 λειτούργησαν 25 τμήματα γλώσσας, ενώ κατεγράφη ο πρωτοφανής αριθμός ενδιαφερομένων να διδαχθούν τη νεοελληνική, που ανήλθε σε 1400 άτομα. Την ακαδημαϊκή χρονιά 2014-2015, ο αριθμός των εγγραφών ξεπέρασε τις 1500 (στοιχεία Σεπτεμβρίου 2014) και λειτούργησαν 35 τμήματα γλώσσας (εκ των οποίων 3 για παιδιά), ενώ την ακαδημαϊκή χρονιά 2015-2016 οι εγγραφές ανήλθαν σε 1500 και λειτούργησαν 37 τμήματα γλώσσας.
Το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 λειτούργησαν 27 τμήματα γλώσσας, εκ των οποίων τα 3 για παιδιά. Την απελθούσα 2017-2018 ακαδημαϊκή χρονιά λειτούργησαν 25 τμήματα γλώσσας, εκ των οποίων τα 3 επίσης ια παιδιά. Ήδη από το 2007 το Κ.Ε.Π. επανδρώνεται και με Έλληνα εκπαιδευτικό-φιλόλογο, εν Μόσχα αποσπασμένο, του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Πρόσφατα δε, τον Απρίλιο του 2018, επανδρωθήκαμε και με αποσπασμένο εκπαιδευτικό, ειδικευμένο στους ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς και τα βιωματικά εργαστήρια. Την τρέχουσα νέα 2018-2019 ακαδημαϊκή χρονιά προς το παρόν λειτουργούν 22 τμήματα γλώσσας.
Από το Μεσαίωνα δε και έπειτα, από την εποχή των εμπορικών ταξιδιών των σκανδιναβικών λαών προς το Βυζάντιο μέσω των ρωσικών πόλεων, γνωστών ως «πορείες από τους Βαράγγους στους Έλληνες» και με τον ασπασμό του Χριστιανισμού από τους Ρως από το Βυζάντιο με την βάπτιση το 988 μ.Χ. του Ρώσου ηγεμόνα του Κιέβου, του πρίγκηπα Βλαδίμηρου στη Χερσόνησο της Ταυρίδας (αρχαία ελληνική αποικία 4ου αιώνα π.χ.), ΚΑΤΑΛΥΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΟ στην ιστορία και στην πορεία των δύο αυτών κόσμων, η ιστορική, πολιτισμική, πνευματική κοινότητά μας ενισχύεται με αδιάλειπτους δεσμούς.
Τους δύο ομόδοξους λαούς μας. Έλληνες και Ρώσους, συνδέουν μακραίωνοι δεσμοί ιστορικής, πολιτισμικής, πνευματικής εγγύτητας, οι οποίοι παραπέμπουν στις ιδέες της Ορθόδοξης Ανατολής, με κοινή νοοτροπία και αντίληψη για τον άνθρωπο και τον κόσμο, που βασίζονται στις πανανθρώπινες, διαχρονικές και καθολικές αξίες και ιδανικά της συνέπειας, της πίστης στο χρέος, της αγάπης, της πραγματικής αρετής και ανάγονται από τα κείμενα των αρχαίων κλασσικών μας, από το μήνυμα καθολικής αγάπης της Αντιγόνης, αποκρινόμενης στις απειλές του Κρέοντα «...ούτοι συνέχθην, αλλά συμφιλείν έφυν...».
Η νεότερη πολιτική και στρατιωτική ιστορία της Ρωσίας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ιστορία και πορεία του ελληνικού κόσμου. Η συμβολή της ρωσικής διπλωματίας, αλλά και των ρωσικών όπλων, του ρωσικού στόλου (π.χ. Ναυμαχία Ναυαρίνου, Οκτώβριος 1827, Ρώσο-Τουρκικός Πόλεμος 1828-1829) στην υπόθεση της απελευθέρωσης των Ελλήνων είναι ευρύτερα γνωστή. Ακριβώς αυτή την εποχή μία πλειάδα Ρώσων ποιητών, Φιλελλήνων, εμπνέονται από την ελληνική επανάσταση. Αυτόματα μας έρχεται στο νου το ποίημα του μεγάλου Ρώσου ποιητή Αλέξανδρου Πούσκιν «ΕΜΠΡΟΣ ΕΛΛΑΔΑ», που εμπνεύστηκε με την ευκαιρία της Συνθήκης της Ανδριανούπολης (Σεπτέμβριος 1829), σύμφωνα με την οποία η`Ρωσία υποχρέωνε την Πύλη να παράσχει σε εμάς τους Έλληνες αυτονομία. Τα παραθέτουμε σε μετάφραση στην Ελληνική και στο πρωτότυπο στη ρωσική.
ΕΜΠΡΟΣ ΕΛΛΑΔΑ
Εμπρός, στηλώσου, Ελλάδα επαναστάτισσα,
βάστα γερά στο χέρι τ’ άρματά σου!
Μάταια δεν ξεσηκώθηκεν ο Όλυμπος,
η Πίνδο, οι Θερμοπύλες — δόξασμά σου.
Απ’ τα βαθιά τους σπλάχνα ξεπετάχτηκεν η λευτεριά σου ολόφωτη,
γενναία κι απ’ τον τάφο του Σοφοκλή,
απ’ τα μάρμαρα της Αθήνας,
πάντα ιερή και νέα.
Θεών κι ηρώων πατρίδα,
σπάζεις άξαφνα το ζυγό σου
και την ενάντια Μοίρα με τον ηχό,
που βγάνει του Τυρταίου σου,
του Μπάιρον και του Ρήγα η άξια λύρα.
Μετάφραση – Κώστας Βάρναλης
Восстань, о Греция, восстань.
Недаром напрягала силы,
Недаром потрясала брань
Олимп и Пинд и Фермопилы.
Под сенью ветхой их вершин
Свобода юная возникла,
На гробах … Перикла,
На … мраморных Афин.
Страна героев и богов
Расторгла рабские вериги
При пеньи пламенных стихов
Тиртея, Байрона и Риги.
Александр Сергеевич Пушкин
Ο Αλέξανδρος Πούσκιν, Ρώσος ποιητής παγκόσμιας ακτινοβολίας, γεννήθηκε στη Μόσχα από αριστοκρατική οικογένεια στις 26 Μάη του 1799. Από μικρό παιδί είχε κλίση προς τη λογοτεχνία, αγαπούσε πάρα πολύ την Ελλάδα και ήταν μελετητής και θαυμαστής της αρχαίας ελληνικής τέχνης και πολιτισμού.
Πηγή: Ο ένθερμος φιλέλληνας Αλέξανδρος Πούσκιν
Εν κατακλείδι θα επιθυμούσα να αναφερθώ σε ένα απόσπασμα από τα απομνημονεύματα του Αλεξάντρ Μιλιουκώφ, Ρώσου περιηγητή του δεύτερου ήμισυ του 19ου αι., ο οποίος επισκέφθηκε τη χώρα μας. Πρόκειται για το 1857, περίοδο μετά τον Κριμαϊκό Πόλεμο, όταν η πολιτική ηγεσία της Ελλάδας όλο και περισσότερο προσανατολίζεται προς τη Δύση, ενώ η επιρροή της Ρωσίας στην ευρύτερη περιοχή είναι αποδυναμωμένη. Ο Μιλιουκώφ αναφέρει ότι κατά τον περίπατό του στους πρόποδες της Ακρόπολης και συνοδευόμενος από έναν Έλληνα γνωστό του, με τον οποίο επικοινωνούσε στη γαλλική, συνάντησε έναν ηλικιωμένο Έλληνα βοσκό. Ο βοσκός, στην αρχή, νόμισε ότι ο ξένος περιηγητής είναι Γερμανός, αφού, όμως, έμαθε ότι πρόκειται για Ρώσο “το συνοφρυωμένο πρόσωπο του γέροντα φωτίστηκε. –Ρώσος! – είπε ο γέρος τοποθετώντας το χέρι στην καρδιά, - κάθισε, κάθισε! Οι Ρώσοι είναι προσκεκλημένοι μας! Οι Ρώσοι είναι αδέρφια μας!”
Είμαι πεπεισμένη ότι αυτά τα λόγια του Έλληνα βοσκού χαρακτηρίζουν με το βέλτιστο τρόπο τις σχέσεις των δύο λαών διαχρονικά, πρωτίστως σε διαπροσωπικό επίπεδο, σε επίπεδο απλών ανθρώπων, ανεξαρτήτως πολιτικών συγκυριών, ισορροπιών και σκοπιμοτήτων.
Παράσταση ΑΝΤΙΓΟΝΗ του Σοφοκλή
Στις 21-22-23 Φεβρουαρίου 2014 πραγματοποιήθηκε η πρεμιέρα της παράστασης ΑΝΤΙΓΟΝΗ του Σοφοκλή – αποκύημα συνεργασίας του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού και του θεάτρου της Μόσχας «Luna “Theater”» σε σκηνοθεσία του γνωστού δραματουργού και σκηνοθέτη Αλεξάντρ Σμολιακώφ.
Η αρχαία ελληνική τραγωδία ΑΝΤΙΓΟΝΗ
του Σοφοκλή αποτελεί ένα από τα ομορφότερα δείγματα της
παγκόσμιας λογοτεχνικής κληρονομιάς, σύμβολο συνέπειας στο χρέος, στους
άγραφους νόμους, πίστης σε διαχρονικές αξίες και ιδανικά, φορέα
μηνύματος καθολικής αγάπης, ανθρωπιάς, ανθρωπισμού, πραγματικής αρετής.
Η παράσταση εγκαινίασε το Φεστιβάλ «2014 – Έτος Πολιτισμού», της πόλης Ουλιάνοβσκ (25-26/04/2014), το οποίο πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της Πρεσβείας της Ε.Ε. στη Μόσχα.
Η παράσταση τιμήθηκε από το 11ο Διαγωνιστικό Φεστιβάλ Εθνικών Θεάτρων «ΜΟΣΧΑ - ΠΟΛΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ» με τρία βραβεία. Η ηθοποιός Δώρα Γιαννίτση για το ρόλο της ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ, παραγωγής το «Luna Theater» και για τα σκηνικά ο Кωνσταντίν Ρόζανοβ
Το Σεπτέμβριο του 2014 η Δώρα Γιαννίτση βραβεύθηκε από το Θέατρο «Luna “Theater” με το πρώτο βραβείο γυναικείου ρόλου (βραβείο «Romashka» για το ρόλο της ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ ), το οποίο αποδίδεται κατόπιν ψηφοφορίας του κοινού.
Το Μάρτιο του 2015 η Δώρα Γιαννίτση βραβεύθηκε από το Ίδρυμα «ΕΞΑΛΕΙΠΤΡΟΝ» για τη συνεισφορά της στη διάδοση του Πολιτισμού.
Το καλοκαίρι του 2014 η παράσταση πραγματοποίησε περιοδεία στην Ελλάδα, ενώ τον Ιούνιο του 2015 συμμετείχε στο θεατρικό Φεστιβάλ «Αγώνες Βοσπόρου» στην πόλη της Κερσούντας (αρχαίο Παντικάπαιον, στην Κριμαία, στην Ταυρίδα). Η παράσταση παρουσιάσθηκε με εξαιρετική επιτυχία στο αρχαίο Πρυτανείο του 4ου αι. π.Χ., ενώ ο πρωταγωνιστής μας Ευκλείδης Κιουρτζίδης απέσπασε το Πρώτο Βραβείο Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στο ρόλο του «Κρέοντα».
Πανέμορφες και οι Περιφέρειες της Ρωσίας, ιδίως όπου υπάρχει θάλασσα, από την Άπω Ανατολή, το επιβλητικό Βλαδιβοστόκ με τις γέφυρες του (απέναντι από την Ιαπωνία, εκεί συνειδητοποιείς το μεγαλείο του ρωσικού λαού, που έφερε τον ευρωπαϊκό πολιτισμό μέχρι τον Άπω Ανατολή), μέχρι την δική μας Ταυρίδα, την Κριμαία, τόπος ευλογημένος, απαράμιλλου φυσικού κάλλους και τεράστιας πολιτισμικής κληρονομιάς, τόπος που τον αποικίσαμε από τον 7ο αι. π.χ. Οι βοινοσειρές και οι παραλίες της μας παραπέμπουν στα πανέμορφα τοπία της Μεσσηνίας.
Βραβεία - Διακρίσεις της κυρίας Δώρας Γιαννίτση
Рόλοι της κυρίας Δώρας Γιαννίτση που έχει παίξει στο Θέατρο:
Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού-Κ.Ε.Π., Δώρα Γιαννίτση
Διευθύντρια του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού (Κ.Ε.Π.) είναι η κυρία Δώρα Γιαννίτση που με έδρα τη Μόσχα έχει αναλάβει τη διεύθυνση και το συντονισμό του Κέντρου.
- Πως βρεθήκατε
στην Μόσχα
Το 2003 αποφοίτησα με άριστα από τη Σχολή Υποκριτικής Τέχνης (ηθοποιίας) της Ρωσικής Ακαδημίας Θεατρικής Τέχνης (RATI-GITIS). Από τη στιγμή της ίδρυσης του (2005) έχω αναλάβει τη διεύθυνση και το συντονισμό του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού (Κ.Ε.Π.) με έδρα τη Μόσχα (www.hecucenter.ru).
Με ρίζες από τη Ρωσία (η γιαγιά μου Θεοδώρα γεννήθηκε το 1898 και μεγάλωσε στη Σεβαστούπολη της Κριμαίας/Ταυρίδας και ο πατέρας μου (έτος γέννησης το 1922) στη Συμφερούπολη της Κριμαίας/Ταυρίδας) σε κάθε κυριακάτικο οικογενειακό τραπέζι μυούμην στα βέλτιστα βιώματα και αναμνήσεις του πατέρα και της γιαγιάς μου για τη δεύτερη (για αυτούς, προφανώς πρώτη] πατρίδα της, τη Ρωσία.
Συνεπώς, για εμένα ήσαν μία συνειδητή επιλογή να μεταβώ στη Ρωσία και να γνωρίζω τη μεγάλη, αχανή, γοητευτική χώρα – δεύτερη πατρίδα, με το πέπλο μυστηρίου της, τον μυστικισμό, την γοητεία και αινιγματικότητα της. Τεράστια η επιθυμία να την γνωρίζω, να την καταλάβω, να ταυτιστώ μαζί της. Προφανώς, είναι θέμα γονιδίων.
- Έχετε
αναλάβει τη διεύθυνση και το συντονισμό του Κέντρου Ελληνικού
Πολιτισμού στην Μόσχα, οπότε θα θέλαμε να μάθουμε περισσότερα γι
αυτή την πρωτοβουλία
Το 2005 μου έγινε η απόλυτα τιμητική πρόταση – πρόσκληση για εμένα, από μία ολιγομερή ομάδα ομογενών, να αναλάβω εκ του μηδενός τη διεύθυνση και το συντονισμό του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού – Κ.Ε.Π. με έδρα τη Μόσχα. Δράττομαι της ευκαιρίας για να προβώ σε μία σύντομη παρουσίαση της δράσης και του έργου του Κ.Ε.Π.
Στη Μόσχα λειτουργεί από το Νοέμβριο του 2005 το Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού (Κ.Ε.Π.) -κοινωνικός φορέας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που ως στόχο έχει τη διάδοση του ελληνικού πολιτισμού στη Ρωσία, την ενίσχυση των Έλληνο-Ρωσικών πολιτιστικών σχέσεων και την αξιοποίηση του υπάρχοντος δυναμικού, Ελλήνων και Φιλελλήνων, όλων αυτών που με τη δράση τους συμβάλλουν στην ελληνορωσική σύμπραξη.
H δραστηριότητα του Κ.Ε.Π. συνεπάγεται δρομολόγηση προγραμμάτων σε τακτική βάση (διδασκαλία γλώσσας, διαλέξεις ελληνικής ιστορίας, μαθήματα ελληνικού χορού, σύσταση χορωδίας ελληνικού τραγουδιού, θεατρικά εργαστήρια), καθώς και έκτακτων-μεμονωμένων προγραμμάτων, όπως εκδηλώσεις αφιερωμένες σε Εθνικές Επετείους και ημέρες μνήμης, συνέδρια, στρογγυλά τραπέζια, ημερίδες, παρουσιάσεις, εκθέσεις εικαστικές, εκθέσεις βιβλίων, συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, εκδοτική δράση, κινηματογραφικές φεστιβάλ και αφιερώματα και άλλα συναφή. Για δέκατη πέμπτη συνεχή ακαδημαϊκή χρονιά (2019-2020) η διδασκαλία γλώσσας πραγματοποιείται σε καθημερινή βάση σε έντεκα (11) ακαδημαϊκές εστίες της ρωσικής πρωτεύουσας.
Mαθήματα ελληνικής γλώσσας
Τα τελευταία χρόνια τα μαθήματα ελληνικής γλώσσας παρακολουθούν περί τα 600 άτομα. Πρόκειται για ομογενείς και Φιλέλληνες, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων ταξιδεύουν τακτικά στην Ελλάδα. Tα τελευταία τέσσερα (4) χρόνια έχουμε καταγράψει πρωτοφανή αριθμό ενδιαφερομένων να διδαχθούν την ελληνική γλώσσα, που ανέρχεται μέχρι και τα 1500 άτομα.
Το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014 λειτούργησαν 25 τμήματα γλώσσας, ενώ κατεγράφη ο πρωτοφανής αριθμός ενδιαφερομένων να διδαχθούν τη νεοελληνική, που ανήλθε σε 1400 άτομα. Την ακαδημαϊκή χρονιά 2014-2015, ο αριθμός των εγγραφών ξεπέρασε τις 1500 (στοιχεία Σεπτεμβρίου 2014) και λειτούργησαν 35 τμήματα γλώσσας (εκ των οποίων 3 για παιδιά), ενώ την ακαδημαϊκή χρονιά 2015-2016 οι εγγραφές ανήλθαν σε 1500 και λειτούργησαν 37 τμήματα γλώσσας.
Το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 λειτούργησαν 27 τμήματα γλώσσας, εκ των οποίων τα 3 για παιδιά. Την απελθούσα 2017-2018 ακαδημαϊκή χρονιά λειτούργησαν 25 τμήματα γλώσσας, εκ των οποίων τα 3 επίσης ια παιδιά. Ήδη από το 2007 το Κ.Ε.Π. επανδρώνεται και με Έλληνα εκπαιδευτικό-φιλόλογο, εν Μόσχα αποσπασμένο, του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Πρόσφατα δε, τον Απρίλιο του 2018, επανδρωθήκαμε και με αποσπασμένο εκπαιδευτικό, ειδικευμένο στους ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς και τα βιωματικά εργαστήρια. Την τρέχουσα νέα 2018-2019 ακαδημαϊκή χρονιά προς το παρόν λειτουργούν 22 τμήματα γλώσσας.
- Ποιες είναι
οι σχέσεις Ελλάδος - Ρωσίας, πως βλέπουν τους Έλληνες οι Ρώσοι
Από το Μεσαίωνα δε και έπειτα, από την εποχή των εμπορικών ταξιδιών των σκανδιναβικών λαών προς το Βυζάντιο μέσω των ρωσικών πόλεων, γνωστών ως «πορείες από τους Βαράγγους στους Έλληνες» και με τον ασπασμό του Χριστιανισμού από τους Ρως από το Βυζάντιο με την βάπτιση το 988 μ.Χ. του Ρώσου ηγεμόνα του Κιέβου, του πρίγκηπα Βλαδίμηρου στη Χερσόνησο της Ταυρίδας (αρχαία ελληνική αποικία 4ου αιώνα π.χ.), ΚΑΤΑΛΥΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΟ στην ιστορία και στην πορεία των δύο αυτών κόσμων, η ιστορική, πολιτισμική, πνευματική κοινότητά μας ενισχύεται με αδιάλειπτους δεσμούς.
Τους δύο ομόδοξους λαούς μας. Έλληνες και Ρώσους, συνδέουν μακραίωνοι δεσμοί ιστορικής, πολιτισμικής, πνευματικής εγγύτητας, οι οποίοι παραπέμπουν στις ιδέες της Ορθόδοξης Ανατολής, με κοινή νοοτροπία και αντίληψη για τον άνθρωπο και τον κόσμο, που βασίζονται στις πανανθρώπινες, διαχρονικές και καθολικές αξίες και ιδανικά της συνέπειας, της πίστης στο χρέος, της αγάπης, της πραγματικής αρετής και ανάγονται από τα κείμενα των αρχαίων κλασσικών μας, από το μήνυμα καθολικής αγάπης της Αντιγόνης, αποκρινόμενης στις απειλές του Κρέοντα «...ούτοι συνέχθην, αλλά συμφιλείν έφυν...».
Η νεότερη πολιτική και στρατιωτική ιστορία της Ρωσίας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ιστορία και πορεία του ελληνικού κόσμου. Η συμβολή της ρωσικής διπλωματίας, αλλά και των ρωσικών όπλων, του ρωσικού στόλου (π.χ. Ναυμαχία Ναυαρίνου, Οκτώβριος 1827, Ρώσο-Τουρκικός Πόλεμος 1828-1829) στην υπόθεση της απελευθέρωσης των Ελλήνων είναι ευρύτερα γνωστή. Ακριβώς αυτή την εποχή μία πλειάδα Ρώσων ποιητών, Φιλελλήνων, εμπνέονται από την ελληνική επανάσταση. Αυτόματα μας έρχεται στο νου το ποίημα του μεγάλου Ρώσου ποιητή Αλέξανδρου Πούσκιν «ΕΜΠΡΟΣ ΕΛΛΑΔΑ», που εμπνεύστηκε με την ευκαιρία της Συνθήκης της Ανδριανούπολης (Σεπτέμβριος 1829), σύμφωνα με την οποία η`Ρωσία υποχρέωνε την Πύλη να παράσχει σε εμάς τους Έλληνες αυτονομία. Τα παραθέτουμε σε μετάφραση στην Ελληνική και στο πρωτότυπο στη ρωσική.
ΕΜΠΡΟΣ ΕΛΛΑΔΑ
Εμπρός, στηλώσου, Ελλάδα επαναστάτισσα,
βάστα γερά στο χέρι τ’ άρματά σου!
Μάταια δεν ξεσηκώθηκεν ο Όλυμπος,
η Πίνδο, οι Θερμοπύλες — δόξασμά σου.
Απ’ τα βαθιά τους σπλάχνα ξεπετάχτηκεν η λευτεριά σου ολόφωτη,
γενναία κι απ’ τον τάφο του Σοφοκλή,
απ’ τα μάρμαρα της Αθήνας,
πάντα ιερή και νέα.
Θεών κι ηρώων πατρίδα,
σπάζεις άξαφνα το ζυγό σου
και την ενάντια Μοίρα με τον ηχό,
που βγάνει του Τυρταίου σου,
του Μπάιρον και του Ρήγα η άξια λύρα.
Μετάφραση – Κώστας Βάρναλης
Восстань, о Греция, восстань.
Недаром напрягала силы,
Недаром потрясала брань
Олимп и Пинд и Фермопилы.
Под сенью ветхой их вершин
Свобода юная возникла,
На гробах … Перикла,
На … мраморных Афин.
Страна героев и богов
Расторгла рабские вериги
При пеньи пламенных стихов
Тиртея, Байрона и Риги.
Александр Сергеевич Пушкин
Ο Αλέξανδρος Πούσκιν, Ρώσος ποιητής παγκόσμιας ακτινοβολίας, γεννήθηκε στη Μόσχα από αριστοκρατική οικογένεια στις 26 Μάη του 1799. Από μικρό παιδί είχε κλίση προς τη λογοτεχνία, αγαπούσε πάρα πολύ την Ελλάδα και ήταν μελετητής και θαυμαστής της αρχαίας ελληνικής τέχνης και πολιτισμού.
Πηγή: Ο ένθερμος φιλέλληνας Αλέξανδρος Πούσκιν
Εν κατακλείδι θα επιθυμούσα να αναφερθώ σε ένα απόσπασμα από τα απομνημονεύματα του Αλεξάντρ Μιλιουκώφ, Ρώσου περιηγητή του δεύτερου ήμισυ του 19ου αι., ο οποίος επισκέφθηκε τη χώρα μας. Πρόκειται για το 1857, περίοδο μετά τον Κριμαϊκό Πόλεμο, όταν η πολιτική ηγεσία της Ελλάδας όλο και περισσότερο προσανατολίζεται προς τη Δύση, ενώ η επιρροή της Ρωσίας στην ευρύτερη περιοχή είναι αποδυναμωμένη. Ο Μιλιουκώφ αναφέρει ότι κατά τον περίπατό του στους πρόποδες της Ακρόπολης και συνοδευόμενος από έναν Έλληνα γνωστό του, με τον οποίο επικοινωνούσε στη γαλλική, συνάντησε έναν ηλικιωμένο Έλληνα βοσκό. Ο βοσκός, στην αρχή, νόμισε ότι ο ξένος περιηγητής είναι Γερμανός, αφού, όμως, έμαθε ότι πρόκειται για Ρώσο “το συνοφρυωμένο πρόσωπο του γέροντα φωτίστηκε. –Ρώσος! – είπε ο γέρος τοποθετώντας το χέρι στην καρδιά, - κάθισε, κάθισε! Οι Ρώσοι είναι προσκεκλημένοι μας! Οι Ρώσοι είναι αδέρφια μας!”
Είμαι πεπεισμένη ότι αυτά τα λόγια του Έλληνα βοσκού χαρακτηρίζουν με το βέλτιστο τρόπο τις σχέσεις των δύο λαών διαχρονικά, πρωτίστως σε διαπροσωπικό επίπεδο, σε επίπεδο απλών ανθρώπων, ανεξαρτήτως πολιτικών συγκυριών, ισορροπιών και σκοπιμοτήτων.
Παράσταση ΑΝΤΙΓΟΝΗ του Σοφοκλή
Στις 21-22-23 Φεβρουαρίου 2014 πραγματοποιήθηκε η πρεμιέρα της παράστασης ΑΝΤΙΓΟΝΗ του Σοφοκλή – αποκύημα συνεργασίας του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού και του θεάτρου της Μόσχας «Luna “Theater”» σε σκηνοθεσία του γνωστού δραματουργού και σκηνοθέτη Αλεξάντρ Σμολιακώφ.
Η παράσταση εγκαινίασε το Φεστιβάλ «2014 – Έτος Πολιτισμού», της πόλης Ουλιάνοβσκ (25-26/04/2014), το οποίο πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της Πρεσβείας της Ε.Ε. στη Μόσχα.
Η παράσταση τιμήθηκε από το 11ο Διαγωνιστικό Φεστιβάλ Εθνικών Θεάτρων «ΜΟΣΧΑ - ΠΟΛΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ» με τρία βραβεία. Η ηθοποιός Δώρα Γιαννίτση για το ρόλο της ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ, παραγωγής το «Luna Theater» και για τα σκηνικά ο Кωνσταντίν Ρόζανοβ
Το Σεπτέμβριο του 2014 η Δώρα Γιαννίτση βραβεύθηκε από το Θέατρο «Luna “Theater” με το πρώτο βραβείο γυναικείου ρόλου (βραβείο «Romashka» για το ρόλο της ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ ), το οποίο αποδίδεται κατόπιν ψηφοφορίας του κοινού.
Το Μάρτιο του 2015 η Δώρα Γιαννίτση βραβεύθηκε από το Ίδρυμα «ΕΞΑΛΕΙΠΤΡΟΝ» για τη συνεισφορά της στη διάδοση του Πολιτισμού.
Το καλοκαίρι του 2014 η παράσταση πραγματοποίησε περιοδεία στην Ελλάδα, ενώ τον Ιούνιο του 2015 συμμετείχε στο θεατρικό Φεστιβάλ «Αγώνες Βοσπόρου» στην πόλη της Κερσούντας (αρχαίο Παντικάπαιον, στην Κριμαία, στην Ταυρίδα). Η παράσταση παρουσιάσθηκε με εξαιρετική επιτυχία στο αρχαίο Πρυτανείο του 4ου αι. π.Χ., ενώ ο πρωταγωνιστής μας Ευκλείδης Κιουρτζίδης απέσπασε το Πρώτο Βραβείο Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στο ρόλο του «Κρέοντα».
- Μένετε
στην Μόσχα πολλά χρόνια, οπότε θα θέλαμε να ακούσουμε μερικά
όμορφα μέρη από εκεί που έχετε ταξιδέψει
Πανέμορφες και οι Περιφέρειες της Ρωσίας, ιδίως όπου υπάρχει θάλασσα, από την Άπω Ανατολή, το επιβλητικό Βλαδιβοστόκ με τις γέφυρες του (απέναντι από την Ιαπωνία, εκεί συνειδητοποιείς το μεγαλείο του ρωσικού λαού, που έφερε τον ευρωπαϊκό πολιτισμό μέχρι τον Άπω Ανατολή), μέχρι την δική μας Ταυρίδα, την Κριμαία, τόπος ευλογημένος, απαράμιλλου φυσικού κάλλους και τεράστιας πολιτισμικής κληρονομιάς, τόπος που τον αποικίσαμε από τον 7ο αι. π.χ. Οι βοινοσειρές και οι παραλίες της μας παραπέμπουν στα πανέμορφα τοπία της Μεσσηνίας.
- Τι σας
λείπει από την Ελλάδα
Βραβεία - Διακρίσεις της κυρίας Δώρας Γιαννίτση
- Βραβείο
καλύτερου γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία
στην Αντιγόνη, 11ο Διεθνές Φεστιβάλ Εθνικών Θεάτρων «МΟΣΧΑ – ΠΟΛΗ του
ΚΟΣΜΟΥ», Μάιος 2014.
- Βραβείο
καλύτερου γυναικείου ρόλου «ROMASHKA» για την
ερμηνεία στην Αντιγόνη, [πρόκειται για ετήσιο καθιερωμένο βραβείο του
Θεάτρου «Luna Theater», το οποίο απονέμεται κατόπιν ψηφοφορίας του
κοινού], Σεπτέμβριος 2014.
- Ελληνικό
βραβείο «ΕΞΑΛΕΙΠΤΡΟΝ» για τη συμβολή
στον πολιτισμό, Μάρτιος 2015..
- Διεθνής
Λογοτεχνικός Διαγωνισμός «Όμηρος 2017», Β΄ βραβείο στην κατηγορία
επιστημονική εργασία, Σεπτέμβριος 2017
- Σύμφωνα με το
υπ΄αριθ. 214 από 13 Μαΐου 2019 Διάταγμα του Ρώσου Προέδρου Βλαντίμιρ Πούτιν για τις υπηρεσίες της στην ενίσχυση της φιλίας και της
συνεργασίας μεταξύ των λαών, την καρποφόρα δραστηριότητα σύσφιξης,
αμοιβαίου εμπλουτισμού πολιτισμών λαών και ενοτήτων, στη διευθύντρια του
Κ.Ε.Π. Δώρα Γιαννίτση απονεμήθηκε το μετάλλιο «Πούσκιν»
(διαβάστε παρακάτω (*) για το μετάλλιο Πούσκιν). Η τελετή απονομής έγινε
στο ΥΠΕΞ της Ρωσίας στις 3/09/2019, το μετάλλιο απονεμήθηκε από τον
Υφυπουργό Εξωτερικών της Ρωσίας Αλεξάντρ Γκρουσκό.
- Τιμητική
Διάκριση για τα σημαντικά επιτεύγματα στον
επιστημονικό κλάδο από το Ίδρυμα «Βραβεία στη μνήμη του Μητροπολίτη Μόσχας
και Κολόμενσκι Μακάριι» (Bulgakov)» . Συμπρόεδροι του του Ιδρύματος ο
Πατριάρχης της Μόσχας και πασών των Ρωσιών Κύριλλος, ο Πρόεδρος της
Ακαδημίας Επιστημών της Ρωσίας Α.Μ. Σεργκέγιεβ, ο Δήμαρχος της Μόσχας Σ.Σ.
Σομπιάνιν, Οκτώβριος 2019.
Рόλοι της κυρίας Δώρας Γιαννίτση που έχει παίξει στο Θέατρο:
- Аντιγόνη («Αντιγόνη» Σοφοκλέους), Θέατρο Μόσχας «Luna Theater»,
πρεμιέρα - Φεβρουάριος 2014.
- Аνδρομάχη («Τρωάδες» Еυριπίδου), Κρατικό Ακαδημαϊκό Μουσικό Θέατρο
Ταυρίδας, πρεμιέρα - Μάρτιος 2017.
- Аφροδίτη («Ιππολυτος» Ευριπίδου), Βόρειο Κρατικό Δραματικό Θεατρο
Ομσκ «Μιχαήλ Ουλιάνοβ», Ιούνιος 2017.
- Аντιγόνη («Λυρική Αντιγόνη», διασκευή του έργου του Σοφοκλέους σε
μετάφραση Ανδρέα Ζούλα), Αθήνα, Άργος, Μάρτιος 2018.
- Ιοκάστη («Οιδίπους Τύραννος», Σοφοκλέους), Βόρειο Κρατικό Δραματικό
Θεατρο Ομσκ «Μιχαήλ Ουλιάνοβ», Ιούλιος 2018.
- Ιοκάστη («Οιδίπους Τύραννος», Σοφοκλέους), Δραματικό Θέατρο Άπω
Ανατολής (πόλη του Βλαντιβοστόκ) «Μαξίμ Γκόρκι», Μάιος 2019.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου