Θόδωρος Σταυριανόπουλος - Μαθηματικός
Υπεύθυνος του τομέα Παιδείας στη Ν.Ε. ΠΑΣΟΚ Μεσσηνίας
Αυτές τις μέρες τυχαία βρέθηκα και συνομίλησα με μια παρέα ανθρώπων των οποίων τα παιδιά, φέτος ήταν υποψήφιοι στις πανελλήνιες εξετάσεις. Τα όσα ειπώθηκαν με έκαναν να αισθανθώ ντροπή για το εκπαιδευτικό μας σύστημα και την «δωρεάν» παιδεία μας. Με έκαναν να αισθανθώ ντροπή για τον τρόπο που λειτουργούν κάποιοι «συνάδελφοι» εκπαιδευτικοί εκμεταλλευόμενοι την αδυναμία του εκπαιδευτικού συστήματος. Κάποιες διαπιστώσεις της παρέας θα τις αναφέρω στη συνέχεια.
Πρόσφατα οι μαθητές έμαθαν τις βαθμολογίες τους. Ο κάθε υποψήφιος μετρά και συνεκτιμά την επιτυχία ή την αποτυχία του. Ο κάθε γονιός κάνει ταμείο και προσπαθεί να επουλώσει τα οικονομικά τραύματα που του δημιούργησε η «δωρεάν» παιδεία. Δυσβάστακτο το κόστος για κάποιες οικογένειες. Τα έδωσαν όλα για την επιτυχία του παιδιού τους. Για κάποιους άλλους κανένα πρόβλημα γιατί υπάρχει η «καβάντζα» της παραοικονομίας.Ο κάθε υποψήφιος προκειμένου να συμπληρώσει τη γνώση και προκειμένου να βελτιώσει την προετοιμασία του καταφεύγει στα ιδιαίτερα μαθήματα ή στα Φροντιστήρια. Κάποιοι διορισμένοι εκπαιδευτικοί του δημοσίου, παραδίδοντας ιδιαίτερα μαθήματα συμπληρώνουν το εισόδημά τους που προέρχεται από τον πενιχρό μισθό τους. Κάποιων άλλων τα έσοδα από την «παραπαιδεία» αποτελούν πολλαπλάσιο του μισθού τους. Οι τιμές που ζητούν ως ωριαία αμοιβή φθάνει ως και το διπλάσιο μεροκάματο του ανειδίκευτου εργάτη. Πολλοί εξ αυτών έχουν προχωρήσει και στη δημιουργία groups.Κανένας δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι ο κάθε διορισμένος στο δημόσιο εκπαιδευτικός παραδίδοντας ιδιαίτερα μαθήματα παρέχει υπηρεσία, προσφέρει συμπληρωματική γνώση στον υποψήφιο. Το λέω αυτό γιατί υπάρχουν και άλλα επαγγέλματα του ευρύτερου δημόσιου τομέα που τα παίρνουν «μαύρα» κάνοντας διαμεσολάβηση , φιλικό διακανονισμό και ρυθμίσεις στους πελάτες τους.Πάντως είναι απαράδεκτο κάποιοι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί να εισπράττουν τεράστια ποσά εκμεταλλευόμενοι την αδυναμία του εκπαιδευτικού μας συστήματος κάνοντας μαθήματα ακόμα και στους μαθητές τους στο σχολείο που υπηρετούν. Είναι ντροπή μια μειοψηφία εκπαιδευτικών λειτουργώντας με απληστία και ως «κοράκια» να αμαυρώνει τον αξιοπρεπή κατά τ’ άλλα κλάδο των εκπαιδευτικών. Άλλο είναι να εισπράττεις από ιδιαίτερα ένα «βοήθημα» που αποτελεί μέρος του μισθού σου, συμπληρώνοντας έτσι το πενιχρό εισόδημά σου και άλλο να εισπράττεις 2 και 3 φορές ακόμα «μαύρο» τον μισθό σου.Στην αγορά εργασίας δεν πρέπει να παραβλέπουμε ότι διατηρούν πολυέξοδους επαγγελματικούς χώρους και κάποιοι ελεύθεροι επαγγελματίες φροντιστές που αυτό που κάνουν αποτέλεσε επιλογή τους και πρέπει να το σεβαστούμε. Αυτοί ως φορολογούμενοι πολίτες έχουν δικαίωμα επιβίωσης στη δύσκολη οικονομικά εποχή που βιώνουμε.Χρόνια ακούμε από τις εκάστοτε κυβερνήσεις για την κατάργηση της παραπαιδείας. Αυτό που συμβαίνει με τον μεγάλο συναγωνισμό των υποψηφίων που επικρατεί , είναι η παραπαιδεία χρόνο με τον χρόνο να αυξάνεται. Σ’ αυτήν καταφεύγουν όλοι οι υποψήφιοι, οι έχοντες και οι μη έχοντες. Πολλά εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο δαπανώνται για αυτόν τον σκοπό πολλά από αυτά καταλήγουν μαύρα στις τσέπες κάποιων εκπαιδευτικών που αδυνατούν να χορηγήσουν απόδειξη παροχής υπηρεσιών.
Από ότι φαίνεται η πολιτεία εδώ και χρόνια αδυνατεί να καταργήσει την «παραπαιδεία» που ασκούν οι διορισμένοι στο δημόσιο εκπαιδευτικοί και όλοι κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας θεωρώντας την παράνομη.Προτείνω η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αν δεν μπορεί να την καταργήσει τότε να την νομιμοποιήσει επιτρέποντας στους διορισμένους εκπαιδευτικούς να κάνουν έναν συγκεκριμένο αριθμό ωρών, δίνοντας την δυνατότητα, έκδοσης από την εφορία μπλοκ παροχής υπηρεσιών. Φυσικά θα μπουν περιορισμοί σε ποιους μαθητές επιτρέπεται να κάνουν μαθήματα. Έτσι με την νομιμοποίηση θα εισπραχθεί τεράστια διαφεύγουσα φορολογητέα ύλη.Φοβερό στην όλη ιστορία είναι ότι οι «πατρίκιοι» της παραπαιδείας σε δημόσιες συζητήσεις ομιλούν για τα δεινά της οικονομικής κρίσης που βιώνουν.Είναι άδικο ο κλάδος των εκπαιδευτικών να δέχεται κοινωνική κατακραυγή ότι δεν κάνει καλά την δουλειά του στο σχολείο για να είναι ξεκούραστος και για να έχει πελατεία το απόγευμα. Το 20% των διορισμένων εκπαιδευτικών ασχολούνται με «ιδιαίτερα μαθήματα» και από αυτούς ένα πολύ μικρό ποσοστό αποτελούν τα «κοράκια» από άποψη τιμών και ωρών απασχόλησης. Δεν μπορούν αυτοί οι κύριοι να δυσφημίζουν την προσπάθεια που καταβάλλεται από την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών στα σχολεία.Αυτά πρέπει να τελειώσουν και σ’ αυτό έχει υποχρέωση να επιληφθεί του θέματος και ο νέος Διευθυντής εκπαίδευσης που θα προκύψει από τις προσεχείς επιλογές που θα συμβούν σύντομα.Υ.Γ.1 Τα ιδιαίτερα μαθήματα από εκπαιδευτικούς του δημοσίου απαγορεύονται. Ο κόσμος τόχει τούμπανο και εμείς κρυφό καμάρι. Ως εκ τούτου αναγκαία κρίνεται η μεταρρυθμιστική πολιτική στο χώρο της εκπαίδευσης για να διορθώσει τις όποιες στρεβλώσεις υπάρχουν.
Υπεύθυνος του τομέα Παιδείας στη Ν.Ε. ΠΑΣΟΚ Μεσσηνίας
Αυτές τις μέρες τυχαία βρέθηκα και συνομίλησα με μια παρέα ανθρώπων των οποίων τα παιδιά, φέτος ήταν υποψήφιοι στις πανελλήνιες εξετάσεις. Τα όσα ειπώθηκαν με έκαναν να αισθανθώ ντροπή για το εκπαιδευτικό μας σύστημα και την «δωρεάν» παιδεία μας. Με έκαναν να αισθανθώ ντροπή για τον τρόπο που λειτουργούν κάποιοι «συνάδελφοι» εκπαιδευτικοί εκμεταλλευόμενοι την αδυναμία του εκπαιδευτικού συστήματος. Κάποιες διαπιστώσεις της παρέας θα τις αναφέρω στη συνέχεια.
Πρόσφατα οι μαθητές έμαθαν τις βαθμολογίες τους. Ο κάθε υποψήφιος μετρά και συνεκτιμά την επιτυχία ή την αποτυχία του. Ο κάθε γονιός κάνει ταμείο και προσπαθεί να επουλώσει τα οικονομικά τραύματα που του δημιούργησε η «δωρεάν» παιδεία. Δυσβάστακτο το κόστος για κάποιες οικογένειες. Τα έδωσαν όλα για την επιτυχία του παιδιού τους. Για κάποιους άλλους κανένα πρόβλημα γιατί υπάρχει η «καβάντζα» της παραοικονομίας.Ο κάθε υποψήφιος προκειμένου να συμπληρώσει τη γνώση και προκειμένου να βελτιώσει την προετοιμασία του καταφεύγει στα ιδιαίτερα μαθήματα ή στα Φροντιστήρια. Κάποιοι διορισμένοι εκπαιδευτικοί του δημοσίου, παραδίδοντας ιδιαίτερα μαθήματα συμπληρώνουν το εισόδημά τους που προέρχεται από τον πενιχρό μισθό τους. Κάποιων άλλων τα έσοδα από την «παραπαιδεία» αποτελούν πολλαπλάσιο του μισθού τους. Οι τιμές που ζητούν ως ωριαία αμοιβή φθάνει ως και το διπλάσιο μεροκάματο του ανειδίκευτου εργάτη. Πολλοί εξ αυτών έχουν προχωρήσει και στη δημιουργία groups.Κανένας δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι ο κάθε διορισμένος στο δημόσιο εκπαιδευτικός παραδίδοντας ιδιαίτερα μαθήματα παρέχει υπηρεσία, προσφέρει συμπληρωματική γνώση στον υποψήφιο. Το λέω αυτό γιατί υπάρχουν και άλλα επαγγέλματα του ευρύτερου δημόσιου τομέα που τα παίρνουν «μαύρα» κάνοντας διαμεσολάβηση , φιλικό διακανονισμό και ρυθμίσεις στους πελάτες τους.Πάντως είναι απαράδεκτο κάποιοι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί να εισπράττουν τεράστια ποσά εκμεταλλευόμενοι την αδυναμία του εκπαιδευτικού μας συστήματος κάνοντας μαθήματα ακόμα και στους μαθητές τους στο σχολείο που υπηρετούν. Είναι ντροπή μια μειοψηφία εκπαιδευτικών λειτουργώντας με απληστία και ως «κοράκια» να αμαυρώνει τον αξιοπρεπή κατά τ’ άλλα κλάδο των εκπαιδευτικών. Άλλο είναι να εισπράττεις από ιδιαίτερα ένα «βοήθημα» που αποτελεί μέρος του μισθού σου, συμπληρώνοντας έτσι το πενιχρό εισόδημά σου και άλλο να εισπράττεις 2 και 3 φορές ακόμα «μαύρο» τον μισθό σου.Στην αγορά εργασίας δεν πρέπει να παραβλέπουμε ότι διατηρούν πολυέξοδους επαγγελματικούς χώρους και κάποιοι ελεύθεροι επαγγελματίες φροντιστές που αυτό που κάνουν αποτέλεσε επιλογή τους και πρέπει να το σεβαστούμε. Αυτοί ως φορολογούμενοι πολίτες έχουν δικαίωμα επιβίωσης στη δύσκολη οικονομικά εποχή που βιώνουμε.Χρόνια ακούμε από τις εκάστοτε κυβερνήσεις για την κατάργηση της παραπαιδείας. Αυτό που συμβαίνει με τον μεγάλο συναγωνισμό των υποψηφίων που επικρατεί , είναι η παραπαιδεία χρόνο με τον χρόνο να αυξάνεται. Σ’ αυτήν καταφεύγουν όλοι οι υποψήφιοι, οι έχοντες και οι μη έχοντες. Πολλά εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο δαπανώνται για αυτόν τον σκοπό πολλά από αυτά καταλήγουν μαύρα στις τσέπες κάποιων εκπαιδευτικών που αδυνατούν να χορηγήσουν απόδειξη παροχής υπηρεσιών.
Από ότι φαίνεται η πολιτεία εδώ και χρόνια αδυνατεί να καταργήσει την «παραπαιδεία» που ασκούν οι διορισμένοι στο δημόσιο εκπαιδευτικοί και όλοι κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας θεωρώντας την παράνομη.Προτείνω η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αν δεν μπορεί να την καταργήσει τότε να την νομιμοποιήσει επιτρέποντας στους διορισμένους εκπαιδευτικούς να κάνουν έναν συγκεκριμένο αριθμό ωρών, δίνοντας την δυνατότητα, έκδοσης από την εφορία μπλοκ παροχής υπηρεσιών. Φυσικά θα μπουν περιορισμοί σε ποιους μαθητές επιτρέπεται να κάνουν μαθήματα. Έτσι με την νομιμοποίηση θα εισπραχθεί τεράστια διαφεύγουσα φορολογητέα ύλη.Φοβερό στην όλη ιστορία είναι ότι οι «πατρίκιοι» της παραπαιδείας σε δημόσιες συζητήσεις ομιλούν για τα δεινά της οικονομικής κρίσης που βιώνουν.Είναι άδικο ο κλάδος των εκπαιδευτικών να δέχεται κοινωνική κατακραυγή ότι δεν κάνει καλά την δουλειά του στο σχολείο για να είναι ξεκούραστος και για να έχει πελατεία το απόγευμα. Το 20% των διορισμένων εκπαιδευτικών ασχολούνται με «ιδιαίτερα μαθήματα» και από αυτούς ένα πολύ μικρό ποσοστό αποτελούν τα «κοράκια» από άποψη τιμών και ωρών απασχόλησης. Δεν μπορούν αυτοί οι κύριοι να δυσφημίζουν την προσπάθεια που καταβάλλεται από την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών στα σχολεία.Αυτά πρέπει να τελειώσουν και σ’ αυτό έχει υποχρέωση να επιληφθεί του θέματος και ο νέος Διευθυντής εκπαίδευσης που θα προκύψει από τις προσεχείς επιλογές που θα συμβούν σύντομα.Υ.Γ.1 Τα ιδιαίτερα μαθήματα από εκπαιδευτικούς του δημοσίου απαγορεύονται. Ο κόσμος τόχει τούμπανο και εμείς κρυφό καμάρι. Ως εκ τούτου αναγκαία κρίνεται η μεταρρυθμιστική πολιτική στο χώρο της εκπαίδευσης για να διορθώσει τις όποιες στρεβλώσεις υπάρχουν.
Υ.Γ.2 Ίδια γενναιότητα περιμένω να καταγραφεί και από άλλους εργασιακούς κλάδους.
Η νεολαία μας εμφανίζει μεγάλα ποσοστά ανεργίας. Τα περιθώρια για δεύτερη απασχόληση
τελειώνουν. Όλοι πρέπει να έχουν δικαίωμα σε μια πρώτη εργασιακή απασχόληση.
Καλαμάτα 13-7-2010
τελειώνουν. Όλοι πρέπει να έχουν δικαίωμα σε μια πρώτη εργασιακή απασχόληση.
Καλαμάτα 13-7-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου