www.ithominews.blogspot.com

Παρασκευή 27 Μαρτίου 2020

«ΜΟΝΟ ΕΛΛΗΝΙΚΑ» - 57η ΣΥΝΕΔΡΙΑ


ΠΑΛΙ και ΠΑΝΤΑ ΜΑΖΙ !!!
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
«ΜΟΝΟ ΕΛΛΗΝΙΚΑ» - 57η ΣΥΝΕΔΡΙΑ
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ και το 2020 !!!
Κυριακή, 5 Απριλίου 2020, ώρα - 19:00 !!!

Μόσχα, 26 Μαρτίου 2020
Αγαπητοί φίλοι,
Συνεχίζοντας άοκνα και το 2020, με τους ίδιους ρυθμούς, το Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού (Κ.Ε.Π.) είναι στην ευχάριστη θέση να σάς προσκαλέσει στην πεντηκοστή έβδομη (57η) συνεδρία της Ελληνικής Λέσχης Διαλόγου και Επικοινωνίας «Επικοινωνούμε Ελληνικά-Μόνο Ελληνικά», που εντάσσεται στο πλαίσιο της ευρύτερης παιδαγωγικής-πολιτισμολογικής δράσης μας. Η Λέσχη Διαλόγου και Επικοινωνίας «Επικοινωνούμε Ελληνικά-Μόνο Ελληνικά», προϋποθέτει συναντήσεις, σε τακτική βάση, σε καφετέρια, όπου σε άμεση, αβίαστη και φιλική ατμόσφαιρα οι συμμετέχοντες συζητούν διάφορα θέματα ενδιαφέροντός τους, τα οποία έχουν νωρίτερα επιλέξει και ορίσει. Τη συζήτηση συντονίζουν καθηγητές, φορείς της νεοελληνικής γλώσσας.

2020-03-25_18-29-18
Στо πλαίσιо αυτών των συναντήσεων οι μαθητές της ελληνικής γλώσσας  έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν σε φιλική ατμόσφαιρα διάφορα θέματα που αφορούν το σύγχρονο βίо στην Ελλάδα, τον πολιτισμό και τις παραδόσεις της Χώρας μας, αλλά και να περάσουν μερικές ευχάριστες βραδιές, απολαμβάνοντας ελληνικά εδέσματα, ροφήματα και ποτά, με την παρέα παλαιών και καινούριων φίλων, Ελλήνων και Φιλελλήνων. Στόχο των συναντήσεων αποτελεί η ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων των μαθητών, κυρίως του προφορικού τους λόγου, η διευκόλυνση της προφορικής επικοινωνίας, αλλά και η εμβάθυνση γνώσεων για τον ελληνικό πολιτισμό.
Η πεντηκοστή έβδομη συνεδρίαση της Λέσχης θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 5 Απριλίου 2020, ώρα 19:00, στο ελληνικό εστιατόριο «Πόρτο Μύκονος» επί της οδού: 27, Sushevskaya str., building 2 (metro station “Novoslobodskaya/Mendeleevskaya”).  
2020-03-25_18-29-37
Το θέμα της πεντηκοστής έβδομης συνάντησης της Λέσχης μας, κατόπιν εκδήλωσης επιθυμίας των μελών μας κατά τη διάρκεια της τελευταίας συνεδρίας μας,  διατυπώθηκε ως εξής:
 «Ελληνικό Θέατρο: καταβολές, γέννηση, ανάπτυξη, διαφωτιστική αποστολή – Μέρος 2» - από τη διευθύντρια του Κ.Ε.Π., ιστορικό-ηθοποιό Δώρα Γιαννίτση.
2020-03-25_18-29-55
Συντονιστές της συζήτησης θα είναι ο αποσπασμένος εκπαιδευτικός, ειδικευμένος στους ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς Ευστάθιος Νικητόπουλος, και η διευθύντρια του ΚΕΠ, διδάκτωρ ιστορίας, ηθοποιός Δώρα Γιαννίτση.
2020-03-25_18-30-16
Απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή είναι η υποβολή δήλωσης συμμετοχής: https://hecucenter.timepad.ru/event/1290061/
Για περισσότερες πληροφορίες και για να δηλώσετε συμμετοχή δύνασθε να απευθύνεστε στην ηλεκτρονική διεύθυνση monogreek@gmail.com, (αρμόδια η σπουδάστρια του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού κυρία Γιελένα Λεσόβα), facebook: https://www.facebook.com/Греческий-Разговорный-Клуб-μόνο-Ελληνικά-991010794322440/
2020-03-25_18-30-57
Σας περιμένουμε!
Με εκτίμηση
Δώρα Γιαννίτση,
δ/ντρια Κ.Ε.Π.
2020-03-25_18-31-16
2020-03-25_18-31-46

 Λεξικό- 57

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
«ΜΟΝΟ ΕΛΛΗΝΙΚΑ»  
«Ελληνικό Θέατρο: καταβολές, γέννηση, ανάπτυξη, διαφωτιστική αποστολή – Μέρος 2» - από τη διευθύντρια του Κ.Ε.Π., ιστορικό-ηθοποιό Δώρα Γιαννίτση.
«Греческий Театр: истоки, зарождение, развитие, просветительская миссия– часть 2» от директора ГКЦ, кандидата исторических наук и актрисы Теодоры Янници.
культ бога Дионисия - λατρεία του Θεού Διονύσου
Аутентичный/подлинный исполнитель - исполнительница– Αυθεντικός ερμηνευτής / αυθεντική ερμηνεύτρια 
Дифирамб - Διθύραμβος
волонтеры - εθελοντές
действие, подражание, воспроизведение действия - δράση, μίμηση, αναπαράσταση μιας πράξεως
зрители - θεατές
колесница Феспия - άρμα Θέσπιδος
три вида драматической поэзии: трагедия, сатирическая драма и комедия - τα τρία είδη της δραματικής ποίησης, η τραγωδία, το σατυρικό δράμα και η κωμωδία
     
Όποιος δεν τρόμαξε την πράξη, πως θές να φοβηθεί τα λόγια?
Кто в деле смел, тот слов не устрашится.
Αλλίμονο ! Πόσο πικρό της γνώσης το ποτό, αφού δεν έχει τέλος και όφελος, όσο και αν πίνεις.
Увы ! Насколько горький напиток знания; сколько бы не пил, нет ни конца ни пользы
или
О знанье, знанье ! Тяжкая обуза,
Когда во вред ты знающим дано
Λίγο κρατάει το όνειρο και σβύνει.
Мечта длится недолго и потом гаснет
α/ Γονάτισε στην εξουσία
Подчинись власти / Почтение власти
β/ όταν οι άρχοντες αυθαιρετούν, δεν γονατίζω
Произволу власти, я не подчинюсь
γ/ Ύβρις φυτεύει τύραννο
Высокомерие рождает тирана
Ποτέ μην μακαρίσεις τους ανθρώπους πριν αντικρύσεις την στερνή τους  μέρα, και πριν το τέρμα της ζωής περάσουν χωρίς να τους παιδεύσουν βάσανα και πίκρες
«Никого нельзя назвать счастливым прежде его исходного дня».
или
«не считай счастливым мужа под улыбкой божества
Раньше, чем стопой безбольной рубежа коснется он»   
-----------------------------
Глуп человек: он рушит города,
Он храмы жжет, священные гробницы,
И вот — опустошитель — гибнет сам.
«Είναι μωρία δεινή, αρρώστεια των ανθρώπων, οι ανελέητες λεηλασίες των πολέμων. Όποιος ναούς, τεμένη, όποιος τους τάφους των νεκρών ρημάζει, στο μέλλον σύντομα θα ρημάξει και αυτός.» [«Τρωάδες» Ευριπίδου]     
       
ОПРЕДЕЛЕНИЕ ТРАГЕДИИ по АРИСТОТЕЛЮ / ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ κατα ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ
«Ἔστιν οὖν τραγωδία μίμησις πράξεως, - Трагедия как поэтический жанр воспроизводит действие, изображая действительность. Но это воспроизведение не зависит от внешних факторов, а представляет собой свободное изображение элементов действительности с тенденцией к их разукрашиванию, к вневременному символизму и к передаче вечно актуальных посылов.  
σπουδαίας καὶ τελείας, μέγεθος ἐχούσης, ἡδυσμένῳ λόγῳ - Воспроизводимое действие должно быть серьезным, значимым и законченным. Оно должно составлять единое целое, то есть иметь начало, развитие и завершение. Используемая в трагедии речь должна быть ритмичной, мелодичной и гармоничной.
χωρὶς ἑκάστῳ τῶν εἰδὼν ἐν τοῖς μορίοις, - В зависимости от уместности, в трагедии применяются различные речевые приемы. В драматических сценах звучит эпическая и драматическая речь, а лирические слова произносятся тогда, когда это позволяет сделать содержание произведения.
δρώντων καὶ οὐ δι' ἀπαγγελίας, - Действующие лица трагедии проживают происходящее на сцене. При этом они находятся в движении, а не просто пересказывают автора или ведут свой рассказ неподвижно.
δι' ἐλέου καὶ φόβου περαίνουσα τὴν τῶν τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν» - Трагедия пробуждает в душе зрителя сопереживание, сострадание, сочувствие к страдающему герою, который движим благородными побуждениями, и карается за совершенный не по своей вине грех. Одновременно трагедия порождает в душе зрителя страх не оказаться в подобной ситуации. В итоге восстанавливается моральный порядок, а душа зрителя умиротворяется и очищается. 
Аристотель, 384 – 322 до н.э.

Τеодора Янници , историк, актриса.
Родилась и выросла в Афинах. Закончила с отличием Экспериментальную Школу Университета Афин и поступила в Афинский Университет (Историко-Археологический фак-т).
В 1989 г., получив стипендию советского общества «Отчизна», приехала учиться в Москву. В 1995 г. закончила исторический факультет МГУ им. М.В. Ломоносова. В период 1996-1999 была стипендиатом международного фонда «А.С. Онасис». Автор десяток научных статьей и публикаций.
В 2000 году защитила кандидатскую диссертации на тему «Греческий мир в конце XVIII– начале XX вв. по российским источникам (к вопросу об изучении самосознания греков)», на основе которой впоследствии была опубликована одноименная научная монография.
В 2003 году закончила с отличием РАТИ-ГИТИС (актерский факультет).
С момента его создания в 2005 году руководит РОО «Греческий Культурный Центр» (ГКЦ – www.hecucenter.ru )
Роли в Театре:
Антигона (пьеса «Антигона» Софокла), Московский Театр «Театр Луны», февраль 2014г.
Андромаха (пьеса «Троянки» Еврипида), Государственный академический музыкальный театр  Республики Крым, март 2017г.
Афродита (пьеса «Ипполит» Еврипида), Омский Государственный Северный Драматический Театр имени М.А.Ульянова, июнь 2017г.
Антигона (пьеса «Лирическая Антигона» по Софоклу), Греция (Афины, Аргос), март 2018г. 
Иокаста (пьеса «Царь Эдип», Софокла), Омский Государственный Северный Драматический Театр имени М.А.Ульянова, июль 2018г.
Иокаста (пьеса «Царь Эдип», Софокла), Приморский Драматический Театр имени Горького, май 2019г.
Награды:
  • За роль «Антигоны» награждена за лучшую женскую роль на XI Фестивале-Конкурсе Национальных Театров «МОСКВА-ГОРОД МИРА», май 2014г.
  • В сентябре 2014 года Теодора Янници была удостоена театрального приза Московского «Театра Луны» РОМАШКА за лучшую женскую роль прошедшего театрального сезона – роль АНТИГОНЫ. Приз присуждается по результату зрительских симпатий.
  • В марте 2015 года была награждена греческим фондом «ЭКСАЛИПТРОН» за вклад в распространение греческой культуры.
  • Международный Литературный Конкурс «Гомер 2017», II приз в категории научная работа, Греция, сентябрь 2017г.
  • Указом Президента Российской Федерации № 214 от 13 мая 2019 г. «За заслуги в укреплении дружбы и сотрудничества между народами, плодотворную деятельность по сближению и взаимообогащению культур наций и народностей» Теодора Янници награждена медалью Пушкина. Церемония вручения состоялась в МИД РФ 03 сентября 2019г.; медаль была вручена Заместителем министра иностранных дел России Александром Викторовичем Грушко.
  • .В октябре 2019 года научная работа Теодоры Янници удостоилась благодарственной грамоты Комитета и Фонда по премиям памяти Митрополита Московского и Коломенского Макария по гуманитарным наукам 2018–2019 гг. Сопредседатели Комитета – Патриарх Московский и всея Руси Кирилл, Президент Российской академии наук А.М. Сергеев, Мэр Москвы С.С. Собянин.
http://www.hecucenter.ru/up/2020-01-31_11-06-18.jpg
Δώρα Γιαννίτση, ιστορικός, ηθοποιός.
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Το 1989 αποφοίτησε με «άριστα» από το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών και εισήχθη στο Ιστορικό-Αρχαιολογικό Τμήμα της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών. Παράλληλα έλαβε υποτροφία από τον τότε σοβιετικό οργανισμό «Πατρίδα» και μετέβη στη Μόσχα για σπουδές. Το 1995 αποφοίτησε από την Ιστορική Σχολή του Κρατικού Πανεπιστημίου της Μόσχας «Lomonosov». Το 2000 υποστήριξε διδακτορική διατριβή στην ίδια σχολή με θέμα «Ο ελληνικός κόσμος στα τέλη του 18ου -αρχές 20ου αιώνα μέσα από τις ρωσικές πηγές (όσον αφορά στην εθνική συνείδηση των Ελλήνων)», η οποία αργότερα κυκλοφόρησε σε βιβλίο (2002, 2005, και το 2017 σε δίγλωσση έκδοση, ελληνικά-ρωσιακά). Το 2003 αποφοίτησε με άριστα από τη Σχολή Υποκριτικής Τέχνης (ηθοποιίας)  της Ρωσικής Ακαδημίας Θεατρικής Τέχνης (RATI-GITIS). Υπότροφος του Ιδρύματος Α.Σ. Ωνάσης (περίδος 1996-1999).
Από τη στιγμή της ίδρυσής του (2005) έχει αναλάβει τη διεύθυνση και το συντονισμό του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού (Κ.Ε.Π.) με έδρα τη Μόσχα (www.hecucenter.ru )
Рόλοι στο Θέατρο:
Аντιγόνη («Αντιγόνη» Σοφοκλέους), Θέατρο Μόσχας «Luna Theater», πρεμιέρα - Φεβρουάριος 2014.
Аνδρομάχη («Τρωάδες» Еυριπίδου), Κρατικό Ακαδημαϊκό Μουσικό Θέατρο Ταυρίδας, πρεμιέρα - Μάρτιος 2017.
Аφροδίτη («Ιππολυτος» Ευριπίδου), Βόρειο Κρατικό Δραματικό Θεατρο Ομσκ «Μιχαήλ Ουλιάνοβ», Ιούνιος 2017.
Аντιγόνη («Λυρική Αντιγόνη», διασκευή του έργου του Σοφοκλέους σε μετάφραση Ανδρέα Ζούλα), Αθήνα, Άργος, Μάρτιος 2018. 
Ιοκάστη («Οιδίπους Τύραννος», Σοφοκλέους), Βόρειο Κρατικό Δραματικό Θεατρο Ομσκ «Μιχαήλ Ουλιάνοβ», Ιούλιος 2018.
Ιοκάστη («Οιδίπους Τύραννος», Σοφοκλέους), Δραματικό Θέατρο Άπω Ανατολής (πόλη του Βλαντιβοστόκ) «Μαξίμ Γκόρκι», Μάιος 2019.
Βραβεία - Διακρίσεις:
  • Βραβείο καλύτερου γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία στην Αντιγόνη, 11ο Διεθνές Φεστιβάλ Εθνικών Θεάτρων «МΟΣΧΑ – ΠΟΛΗ του ΚΟΣΜΟΥ», Μάιος 2014.
  • Βραβείο καλύτερου γυναικείου ρόλου «ROMASHKA» για την ερμηνεία στην Αντιγόνη, [πρόκειται για ετήσιο καθιερωμένο βραβείο του Θεάτρου «Luna Theater», το οποίο απονέμεται κατόπιν ψηφοφορίας του κοινού], Σεπτέμβριος 2014.
  • Ελληνικό βραβείο «ΕΞΑΛΕΙΠΤΡΟΝ» για τη συμβολή στον πολιτισμό, Μάρτιος 2015..
  • Διεθνής Λογοτεχνικός Διαγωνισμός «Όμηρος 2017», Β΄ βραβείο στην κατηγορία επιστημονική εργασία, Σεπτέμβριος 2017
  • Σύμφωνα με το υπ΄αριθ. 214 από 13 Μαΐου 2019 Διάταγμα του Ρώσου Προέδρου Β. Πούτιν για τις υπηρεσίες της στην ενίσχυση της φιλίας και της συνεργασίας μεταξύ των λαών, την καρποφόρα δραστηριότητα σύσφιξης, αμοιβαίου εμπλουτισμού πολιτισμών λαών και ενοτήτων, στη διευθύντρια του Κ.Ε.Π. Δώρα Γιαννίτση απονεμήθηκε το μετάλλιο «Πούσκιν». Η τελετή απονομής έγινε στο ΥΠΕΞ της Ρωσίας στις 3/09/2019, το μετάλλιο απονεμήθηκε από τον Υφυπουργό Εξωτερικών της Ρωσίας Αλεξάντρ Γκρουσκό.
  • Τιμητική Διάκριση για τα σημαντικά επιτεύγματα στον επιστημονικό κλάδο από το Ίδρυμα «Βραβεία στη μνήμη του Μητροπολίτη Μόσχας και Κολόμενσκι Μακάριι» (Bulgakov)» . Συμπρόεδροι του του Ιδρύματος ο Πατριάρχης της Μόσχας και πασών των Ρωσιών Κύριλλος, ο Πρόεδρος της Ακαδημίας Επιστημών της Ρωσίας Α.Μ. Σεργκέγιεβ, ο Δήμαρχος της Μόσχας Σ.Σ. Σομπιάνιν, Οκτώβριος 2019.
 
ГРЕЧЕСКИЙ КУЛЬТУРНЫЙ ЦЕНТР                     ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Москва, Алтуфьевское шоссе,  44                     Altufyevskoe shosse, 44, office No 9, 2nd floor
офис № 9, 2 этаж                                                           127566 Moscow, Russia
Тел.: 7084809 – Тел./Факс: 7084810                      Tel.: +7 495 7084809; Tel./Fax:  +7 495 7084810

skype: hellenic.cultural.center

-



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου