ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΕΠ
ΟΣΟ ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ
ΠΑΛΙ και ΠΑΝΤΑ ΜΑΖΙ !!!
ΔΙΑΤΗΡΟΥΜΕ
ΤΗΝ ΕΠΑΓΡΥΠΝHΣΗ ΜΑΣ !!!
ΔΙΕΥΡΥΝΟΥΜΕ
ΤΟΥΣ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ ΜΑΣ -
ΕΝΔΟΣΚΟΠΟΥΜΕ
και ΘΕΤΟΥΜΕ ΝΕΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ !!!
Μόσχα, 6 Οκτωβρίου
2020
Αγαπητοί
φίλοι,
Όσο μένουμε σπίτι, αν και ήδη όχι απαραίτητα, το Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού – Κ.Ε.Π. σάς προτείνει να μην χάνουμε την επαγρύπνησή μας, να διευρύνουμε τους ορίζοντές μας, το γνωστικό μας πεδίο, να αποκτούμε καινούριες εμπειρίες και ερεθίσματα, να παραμένουμε σε φόρμα. Οι νέες συνθήκες περιορισμού, απαγορεύσεων συναθροίσεων και εξ αποστάσεως δράσεων μάς αποκαλύπτουν νέους ορίζοντες, μάς οδηγούν σε νέες δυνατότητες και προοπτικές !
Παρακολουθείτε
τις διαδικτυακές δράσεις μας, διαλέξεις, λέσχες λόγου και επικοινωνίας,
μυούμενοι στην πολιτισμική κληρονομιά του Ελληνικού Κόσμου,
στον πλούτο της Ελληνικής Γλώσσας, του Ελληνικού
Πολιτισμού.
Σάς
προτείνουμε να παρακολουθήσετε εκδηλώσεις μας τελευταίων ετών, ήτοι κύκλους
διαλέξεων, ημέρες Ελλάδας και διαδραστικά αφιερώματα, εκθέσεις, συναυλίες,
φεστιβάλ, επιστημονικές-λογοτεχνικές βραδιές, θεατρικές παραστάσεις !!! Σε
όσους δεν πρόλαβαν να επισκεφθούν τις εκδηλώσεις μας, προτείνουμε να μυηθούν
στο θησαυρό και τον πλούτο του Ελληνικού Κόσμου,
του Ελληνικού Πολιτισμού, της Ελληνικής
Γλώσσας, του Ελληνικού Παραδοσιακού
Χορού, περιηγούμενοι στο εδάφιο «Αρχείο
βιντεοσκοπημένων εκδηλώσεων του Κ.Ε.Π.» του Δικτυοτόπου μας.
Αυτή
την εβδομάδα σάς προτείνουμε να παρακολουθήσετε τις εξής κάτωθι δράσεις, που
πραγματοποιήσαμε στο Πολιτιστικό Κέντρο «Meridian» την περίοδο 19-25 Μαρτίου 2015 στο πλαίσιο της Πρώτης Εβδομάδας
Ελληνικού Πολιτισμού:
- Διάλεξη του Ντμίτριι Τρούμποτσκιν - Διδάκτωρα Ιστορίας της Τέχνης , Διευθυντή του Κρατικού
Ινστιτούτου Τεχνών, Αναπληρωτή Καλλιτεχνκού Διευθυντή του Θεάτρου
«Βαχτάνγκοβ» με θέμα: «Η αρχαιότητα στο σύγχρονο θέατρο»,
19.03.2015
Βίντεο
Δελτίο
τύπου
- Διάλεξη του ιστορικού της τέχνης Γιώργου
Ηλιάδη«Η ποντιακή λύρα», 24.03.2015
Βίντεο
http://www.hecucenter.ru/ru/videoarc/lekciya_jorgosa_iliadi_pontijskaya_lira_24032015.html
Δελτίο
τύπου
- Εορταστική βραδυά, αφιερωμένη στην Επέτειο της Εθνικής
Παλιγγενεσίας, 22.03.2015
Βίντεο
Δελτίο
τύπου
ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΑΖΙ !!! ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΝΑΣ ΕΝΙΑΙΟΣ ΚΟΣΜΟΣ !!!
Επίσης, σάς προτείνουμε και σάς συνιστούμε να παρακολουθείτε τα
διάφορα ενημερωτικά-παιδαγωγικά-διαφωτιστικά εδάφια του Δικτυότοπού μας www.hecucenter.ru
- Εδάφιο «Διδασκαλία ελληνικής γλώσσας» http://www.hecucenter.ru/gr/greekcourses/
- Εδάφιο «Βιβλιοθήκη» με πλούσια βιβλιογραφία, μεταξύ άλλων και σε ηλεκτρονική
μορφή http://www.hecucenter.ru/gr/library/
Για αυτή την εβδομάδα σάς
προτείνουμε τον συλλογικό επιστημονικό τόμο, που μόλις κυκλοφόρησε από το Κρατικό
Πανεπιστήμιο Πετροζαβόντσκ «ΡΩΣΙΑ ΚΑΙ
ΕΛΛΑΔΑ: ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΩΝ».
Ο τόμος περιλαμβάνει άρθρα-ανακοινώσεις, που παρουσιάστηκαν στο 5ο
Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο «Ρωσία και Ελλάδα: διάλογοι πολιτισμών», που
διεξήχθη κατά την περίοδο 10-13 Οκτωβρίου 2019. Μεταξύ των ανακοινώσεων και το
άρθρο της δ/ντριας του Κ.Ε.Π., διδάκτορος ιστορίας, Θεοδώρας
Γιαννίτση με τίτλο «Ελλάδα — Ρωσία:
κοινές σελίδες ιστορίας. Ο Ελληνισμός
και Φιλελληνισμός στη Ρωσία:
παρελθόν, παρόν, μέλλον».
Συνδιοργανωτές του Συνεδρίου - Κρατικό πανεπιστήμιο Πετροζαβόντσκ,
Ινστιτούτο Φιλολογίας, Έδρα Κλασσικής Φιλολογίας, Ρωσικής Λογοτεχνίας και
Δημοσιογραφίας, Γενικό Προξενείο της Ελλάδος στην Αγία Πετρούπολη.
- Eδάφιο «Έλληνες και Φιλέλληνες» http://www.hecucenter.ru/gr/diaspora/
- Eδάφιο «Η Ελλάδα σήμερα» http://www.hecucenter.ru/gr/greece/
- Eδάφιο «Σελίδες από την ιστορία των Ελλήνων της Ρωσίας» http://www.hecucenter.ru/gr/greekfamily/
- Eδάφιο «Επαγγελματική αποκατάσταση» http://www.hecucenter.ru/gr/job/
- εδάφιο «ΧΡΗΣΙΜΕΣ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ», στο οποίο ο προσφάτως αφιχθείς στη ρωσική
πρωτεύουσα ομογενής μας ή Φιλέλληνας δύναται να αντλήσει χρήσιμη, κατά τη
γνώμη μας, πληροφόρηση για τα ελληνικά σημεία της Μόσχας, τα αξιοθέατά
της, τα θεάματα και καταστήματά της, ενημέρωση για καταστάσεις έκτακτης
ανάγκης, επικοινωνίες κ.λπ. http://www.hecucenter.ru/gr/helpfulinfo/hrisimes_plirofories.html
- Στήλη του σημαντικού Έλληνα δημοσιογράφου, σκηνοθέτη Γιώργου
Μεσσάρη «Τελεία και Παύλα», που
αναφέρεται σε οξύτατα ζητήματα του σύγχρονου κόσμου και δεν δύναται να
αφήσει ασυγκίνητο τον καθένα μας http://www.hecucenter.ru/gr/laststraw/
- Συνεχίζεται να εμπλουτίζεται με εξαιρετικά επίκαιρα και
ενδιαφέροντα άρθρα η στήλη του σημαντικού Έλληνα δημοσιογράφου Νίκου
Σιδηρόπουλου «Τα πρόσωπα του Ελληνισμού», http://www.hecucenter.ru/gr/ellin/
- Εδάφιο «Τα Μ.Μ.Ε. για το Κ.Ε.Π.» http://www.hecucenter.ru/gr/press/
- Στο εδάφιο "Ειδήσεις από την Ελλάδα" αναρτώνται νέα και
ενημέρωση πολιτιστικού, εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος, για τη Χώρα μας, που
έχουν την ευγενική καλοσύνη να μας αποστέλνουν άνθρωποι της τέχνης και των
γραμμάτων, καλοί μας φίλοι από την Ελλάδα, αλλά και παρακολουθούμε και
εντοπίζουμε και εμείς http://www.hecucenter.ru/gr/greeknews/
- ΑΡΧΕΙΟ ΒΙΝΤΕΟΣΚΟΠΗΜΕΝΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΤΟΥ Κ.Ε.Π - http://www.hecucenter.ru/gr/videoarc/
- Youtube κανάλι Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού – Κ.Ε.Π. https://www.youtube.com/channel/UCViNQH3EVWwAU6STJiFi8tQ?view_as=subscriber
Σάς
καλούμε να στηρίξετε τον κοινωνικό μας φορέα Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού –
Κ.Ε.Π. (www.hecucenter.ru ). To
K.Ε.Π. αναπτύσσει μία σφαιρική, πολυεπίπεδη
εκπαιδευτική-διαφωτιστική-πολιτιστική δράση. Ο οβολός σας, οιαδήποτε βοήθεια
δύνασθε να παράσχετε, είναι εξαιρετικά πολύτιμη και χρήσιμη για όλους μας!
ΕΙΜΑΣΤΕ
ΜΑΖΙ !!! ΜΑΖΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΥΝΑΤΟΤΕΡΟΙ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΠΛΟΥΣΙΟΤΕΡΟΙ !!!
ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ
– ΣΤΗΡΙΞΕ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ – Κ.Ε.Π.
http://www.hecucenter.ru/gr/news/2020__stirikse_to_kentro_ellinikoi_politismoi__kep.html
ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ
ΕΙΣΦΟΡΑ
Παρατίθεται βίντεο - μήνυμα της διευθύντριας του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού – Κ.Ε.Π, Δώρας Γιαννίτση.
ΕΙΜΑΣΤΕ
ΜΑΖΙ !!!
ΜΑΖΙ
ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΜΕ ΔΥΝΑΤΟΙ & ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΙ, ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ & ΨΥΧΙΚΑ ΠΛΟΥΣΙΟΤΕΡΟΙ
!!!
Εις
το επανιδείν, φίλοι μας !
Ειλικρινώς
υμετέρα, με εκτίμηση και φιλικούς χαιρετισμούς,
Δρ.
Δώρα Γιαννίτση,
δ/ντρια
Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού – Κ.Ε.Π.
Αναλυτικό απολογισμό δράσεων του Κέντρου
Ελληνικού Πολιτισμού (Κ.Ε.Π.) έτους 2019 δύνασθε να αντλήσετε στον
εξής σύνδεσμο στο Διαδίκτυο:
http://www.hecucenter.ru/up/Last_Απολογισμός%20δράσεων%20Κ.Ε.Π.%20έτους%202019___.pdf
Σύντομο απολογισμό δράσεων του Κέντρου
Ελληνικού Πολιτισμού (Κ.Ε.Π.) έτους 2019 δύνασθε να αντλήσετε στον εξής
σύνδεσμο στο Διαδίκτυο:
http://www.hecucenter.ru/gr/reports/apologismos_drasis_kep_2019.html
Αναλυτικό απολογισμό δράσεων του Κέντρου
Ελληνικού Πολιτισμού (Κ.Ε.Π.) Α΄ εξαμήνου τρέχοντος έτους 2020 δύνασθε
να αντλήσετε στον εξής σύνδεσμο στο Διαδίκτυο:
http://www.hecucenter.ru/up/Last_Απολογισμός
δράσεων Κ.Ε.Π. έτους 2020.pdf
Σύντομο απολογισμό δράσεων του Κέντρου
Ελληνικού Πολιτισμού (Κ.Ε.Π.) Α΄ εξαμήνου τρέχοντος έτους 2020 δύνασθε
να αντλήσετε στον εξής σύνδεσμο στο Διαδίκτυο:
http://www.hecucenter.ru/gr/reports/apologismos_drasis_kep_gia_to_a_eksamino_2020.html
ГРЕЧЕСКИЙ КУЛЬТУРНЫЙ ЦЕНТР (ГКЦ) –
НАШЕ ОБЩЕЕ ДОСТОЯНИЕ !!!
уже 15-й ГОД ВМЕСТЕ с ВАМИ –
ОТЧЕТ РАБОТЫ ГКЦ за первое полугодие 2020 года !!!
650
учащихся
24
языковых групп
11
площадок
48 проведенных мероприятий, среди
которых лектории, мероприятия, посвящённые памятным датам, Национальным Дням,
проектной деятельности [Греческий Разговорный Клуб, Встречая Интересных Людей,
летнее кино по-гречески ]
6
театральных постановок, среди них 1 премьера в Москве
1
награда
30
участий в прочих профильных мероприятиях и оказание информационной поддержки
делу продвижения эллинизма и греко-российского взаимодействия
17
публикации в СМИ и многое другое!!!
МЫ ВМЕСТЕ – МЫ ЕДИНЫЙ МИР!!!
ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ –
ΚΟΙΝΗ ΣΤΑΘΕΡΗ ΑΞΙΑ !!!
15η συνεχόμενη χρоνιά ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΑΖΙ !!! –
Απολογισμός δράσης Κ.Ε.Π. για το α΄ εξάμηνο 2020 !!!
650
σπουδαστές
25
τμήματα ελληνικής γλώσσας
11
εστίες διάδοσης ελληνικής γλώσσας
78 διοργανωθείσες εκδηλώσεις
12
θεατρικά εγχειρήματα, μεταξύ των οποίων 1 πρεμιέρα στο Βλαντιβοστόκ
5
βραβεύσεις
76
συμμετοχές σε εκδηλώσεις προώθησης-προβολής του ελληνικού πολιτισμού και
στήριξη ενημέρωσης-χορηγοί επικοινωνίας σε εκδηλώσεις ελληνορωσικής σύμπραξης
37
δημοσιεύσεις σε ΜΜΕ και πολλά άλλα…!!!
ΕΙΜΑΣΤΕ
ΜΑΖΙ – ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΝΑΣ ΕΝΙΑΙΟΣ ΚΟΣΜΟΣ !!!
Неделя
состояла из насыщенных, многопрофильных мероприятий и программ, с целью
ознакомления россиян с огромным культурным наследием Эллады.
В
рамках Недели Греческой Культуры мы провели:
Художественную
выставку «Эллада в российских сердцах», ♦ Выставку фоторабот о греческом
компоненте в Православной классической гимназии им. Митрополита Платона
(Левшина) при Московском Николо-Перервинском монастыре; ♦ Концерт, Фотовыставку
со спектакля «Антигона», ♦ Лекции, презентации книг, ♦ Театральные постановки
(читка новой пьесы Александра Смолъякова «Поверить Кассандре»), ♦ Мастер-классы
по греческому танцу и по народному творчеству с применением национальной
символики, Лекция Йоргоса Илиадиса о понтийской лире, ♦ Кинопоказ, ♦
Праздничный вечер, посвященный греческому Национальному Празднику – Дню
Национального Возрождения – Дню Независимости Греции, ♦ Вечер греческой поэзии
от участников Театральной мастерской ГКЦ. Наиболее полную информацию см.
здесь: http://www.hecucenter.ru/ru/news/nedelya_grecheskoj_kultury_v_cki_meridian_1903201525032015_.html
Открытие
недели греческой культуры 19 марта 2015г. Особое внимание стоит обратить на Открытие
нашей Этно-недели художественной выставкой «Эллада в российских сердцах», в
которой художники Юлия Резникова, Андрей Киргизов, Тина Шарш, Юрий Капустин,
Александр Астрихинский, Мария Копылова, Елена Стукалина, Павел Тузанов и Юрий
Андреади выставили свои работы и рассказали о своей любви и привязанности к
Греции, стране непревзойденной природной красоты и уникального культурного
наследия.
H
Εβδομάδα Ελληνικού Πολιτισμού πραγματοποιήθηκε με την ευκαιρία συμπλήρωσης, το
2015, από το Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού (Κ.Ε.Π.) δέκα (10) χρόνων δράσης,
άοκνης, σφαιρικής και πολυεπίπεδης προσπάθειας προβολής της Ελλάδας, σφαιρικής
ανάδειξης του πολιτισμού της στη ρωσική πρωτεύουσα, αλλά και στις ρωσικές
Περιφέρειες.
Η
Εβδομάδα Πολιτισμού αποτελούνταν από πολυδιάστατες εκδηλώσεις, που είχαν ως
στόχο την, όσο το δυνατό, ευρύτερη και σφαιρικότερη γνωριμία με την Ελλάδα και
τον πολιτισμό της, όπως:
♦
εγκαίνια έκθεσης ζωγραφικής «Η Ελλάδα στις ρωσικές καρδιές».
♦
έκθεση φωτογραφίας για την ελληνική παιδεία στο Κλασσικό Ορθόδοξο Γυμνάσιο
«Μητροπολίτης Πλάτωνας (κατά κόσμον “Levshin”)», που λειτουργεί υπό την αιγίδα
και στις εγκαταστάσεις του Μοναστηρίου του Αγίου Νικολάου της Μόσχας
(Nikolo-Perervinskyi Monastir).
- Έκθεση φωτογραφίας από την παράστασή μας «ΑΝΤΙΓΟΝΗ», η οποία
το Φεβρουάριο τ.ε. παρουσιάσθηκε στον Οίκο του Ηθοποιού της Ρωσίας
(Μόσχα).
- Διαλέξεις για την ιστορία του ελληνικού θεάτρου, για την
ποντιακή λύρα και τις κοινές σελίδες ιστορίας Ελλάδας-Ρωσίας.
- Θεατρικά Δρώμενα.
- Master-classes ελληνικού χορού και καλλιτεχνικών εκδηλώσεων.
- Κινηματογραφικές προβολές.
- Εκδήλωση, αφιερωμένη στην Επέτειο της Εθνικής Παλιγγενεσίας,
της Ημέρας της Ανεξαρτησίας.
- Παρουσιάσεις.
- Вραδιά ελληνικής ποίησης από το Θεατρικό Εργαστήρι του Κέντρου
Ελληνικού Πολιτιμού (Κ.Ε.Π.).
ГРЕЧЕСКИЙ
КУЛЬТУРНЫЙ
ЦЕНТР ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Москва,
Алтуфьевское шоссе, 44 Altufyevskoe shosse, 44, office No 9,
2nd floor
офис № 9, 2 этаж 127566 Moscow,
Russia
Тел.: 7084809 – Тел./Факс: 7084810 Tel.: +7 495 7084809; Tel./Fax: +7 495 7084810
e-mail: hcc@mail.ru info@hecucenter.ru
skype:
hellenic.cultural.center
facebook: http://www.facebook.com/Hecucenter
vkontakte: http://vk.com/hecucenter
|
|
|
Μόσχα, 6 Οκτωβρίου 2020
Αγαπητοί
φίλοι,
Το
Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού – Κ.Ε.Π. είναι στην ευχάριστη θέση να σάς
προσκαλέσει στη διαδικτυακή, εξ αποστάσεως, διάλεξη του νεαρού ιστορικού Ντμίτριι
Ριάντσενκο με θέμα «Η ειρηνευτική δράση Ευρωπαϊκών Δυνάμεων
στην Κρήτη στα τέλη του 19ου – αρχές 20ου αι.»,
η οποία θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 8 Οκτωβρίου 2020, ώρα 19.00.
Προκειμένου
παρακολουθήσετε τη διάλεξη και, στη συνέχεια, συνομιλήσετε με τον λέκτορα,
θερμή παράκληση να συνδεθείτε στον εξής σύνδεσμο στο Διαδίκτυο, στο πρόγραμμα
zoom: https://us02web.zoom.us/j/86039194359?pwd=VU9pTEFSdzFSeDVtVzUvYlhCRUliQT09
Αναλυτική
ενημέρωση για την Κρήτη δύνασθε να αντλήσετε στον εξής σύνδεσμο στο Διαδίκτυο:
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D1%80%D0%B8%D1%82
Ντμίτριι
Ριάντσενκο
Ιστορικός,
απόφοιτος του Δημοτικού Παιδαγωγικού Πανεπιστημίου της Μόσχας, επαγγελματίας
ξεναγός.
Σάς
περιμένουμε !!!
ΕΙΜΑΣΤΕ
ΜΑΖΙ !!!
ΜΑΖΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΥΝΑΤΟΤΕΡΟΙ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΠΛΟΥΣΙΟΤΕΡΟΙ !!!
ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ
– ΣΤΗΡΙΞΕ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ – Κ.Ε.Π.
http://www.hecucenter.ru/gr/news/2020__stirikse_to_kentro_ellinikoi_politismoi__kep.html
Με
εκτίμηση.
Δώρα
Γιαννίτση,
δ/ντρια
Κ.Ε.Π.
Αναλυτικό απολογισμό δράσεων του Κέντρου
Ελληνικού Πολιτισμού (Κ.Ε.Π.) έτους 2019 δύνασθε να αντλήσετε στον
εξής σύνδεσμο στο Διαδίκτυο:
http://www.hecucenter.ru/up/Last_Απολογισμός%20δράσεων%20Κ.Ε.Π.%20έτους%202019___.pdf
Σύντομο απολογισμό δράσεων του Κέντρου
Ελληνικού Πολιτισμού (Κ.Ε.Π.) έτους 2019 δύνασθε να αντλήσετε στον εξής
σύνδεσμο στο Διαδίκτυο:
http://www.hecucenter.ru/gr/reports/apologismos_drasis_kep_2019.html
Αναλυτικό απολογισμό δράσεων του Κέντρου
Ελληνικού Πολιτισμού (Κ.Ε.Π.) Α΄ εξαμήνου τρέχοντος έτους 2020 δύνασθε
να αντλήσετε στον εξής σύνδεσμο στο Διαδίκτυο:
http://www.hecucenter.ru/up/Last_Απολογισμός
δράσεων Κ.Ε.Π. έτους 2020.pdf
Σύντομο απολογισμό δράσεων του Κέντρου
Ελληνικού Πολιτισμού (Κ.Ε.Π.) Α΄ εξαμήνου τρέχοντος έτους 2020 δύνασθε
να αντλήσετε στον εξής σύνδεσμο στο Διαδίκτυο:
http://www.hecucenter.ru/gr/reports/apologismos_drasis_kep_gia_to_a_eksamino_2020.html
«AΛΛΟ ΕΝΑ AΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΝΕΟ ΕΓΧΕΙΡΗΜΑ»
ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΔΡΑΣΗ
ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ-ΞΕΝΑΓΗΣΗ στην ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΥΝΟΙΚΙΑ της ΜΟΣΧΑΣ - ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ
Σάββατο, 10 Οκτωβρίου 2020, ώρα 16.30
Μόσχα, 7 Οκτωβρίου 2020
Αγαπητοί φίλοι!
To Κέντρο
Ελληνικού Πολιτισμού (Κ.Ε.Π.) και το πρόγραμμα «Οι ξένοι στην
πόλη» σάς προσκαλούν σε ξενάγηση στο ιστορικό κέντρο της Μόσχας, που
περιλαμβάνει την Ελληνική Συνοικία, καθώς και άλλες τοποθεσίες εγκατάστασης των
ξένων κατά την περίοδο 17ου -19ου αι.
Ένα
ζωντανό παράδειγμα στενών θρησκευτικών επαφών μεταξύ Πριγκηπάτου της Μοσκοβίας
και ελληνικών μοναστηριών ήταν η μεταφορά-δωρεά στη Μόσχα, το 1648, αντιγράφου
Εικόνας της Παναγίας των Ιβήρων, ενός από τα βασικά λείψανα του Άθω. Η εικόνα
ζωγραφίστηκε κατόπιν αιτήματος του μελλοντικού Ρώσου Πατριάρχη Νίκωνα, γνωστού
Φιλέλληνα. Ως ενδειξη ευγνωμοσύνης προς τους Ιβήρους αδελφούς, το 1653 ο
τσάρος Αλεξέι Μιχάιλοβιτς εκχώρησε το Μοναστήρι του Αγίου Νικολάου στη Μονή
Ιβήρων του Αγίου Όρους.
Ιδιαίτερη,
επίσης, θέση στο ξεναγητικό πρόγραμμα περιλαμβάνει η Σλάβο-γραίκο-λατινική
Ακαδημία, το πρώτο ανώτατο εκαιδευτικό ίδρυμα τη; Ρωσικής πρωτεύουσας, ου
ιδρυσαν το 1687 οι Έλληνες λόγιοι αδερφοί Ιωαννίκιος και Σωφρόνιος Λειχούδη.
Η
περιήγηση – ξενάγηση θα πραγματοποιηθεί την Σάββατο 10
Οκτωβρίου 2020, ώρα 16.30, «Στα ίχνη της Ελλάδας». ενώ εντάσσεται στο πλαίσιο δράσεων του
περιηγητικού προγράμματος «Οι ξένοι στην πόλη».
Ώρα
έναρξης της ξενάγησης - 15:30, σημείο συγκέντρωσης: στάση
του μετρό "Arbatskaya", το ακριβές σημείο
συνάντησης θα οριστικοποιηθεί μετά την εγγραφή των συμμετεχόντων στο σύνδεσμο
https://forms.yandex.ru/u/5f7bf540ed149c1db85308c0/ Η
διάρκεια της ξενάγησης είναι 2 ώρες. Κόστος συμμετοχής – 300 ρούβλια.
Για
εγγραφές οι ενδιαφερόμενοι δύνανται να απευθύνονται στον εξής σύνδεσμο στο
Διαδίκτυο: https://forms.yandex.ru/u/5f7bf540ed149c1db85308c0/
Την
ξενάγηση πραγματοποιεί ο ξεναγός Μαξίμ Λουτσίνιν.
Γεννήθηκε
στη Μόσχα το 1992. Την περίοδο 2009-2014 φοίτησε στο Δημοτικό
Πανεπιστήμιο Διοίκησης της Μόσχας, με ειδίκευση στις διεθνείς σχέσεις. Το 2012
έκανε μετεκπαίδευση στην Γερμανία (με την στήριξη του Ιδρύματος Κόνραντ
Αντενάουερ). Αποτέλεσμα της μετεκπαίδευσής του υπήρξε η συγγραφή της
επιστημονικής μελέτης «Το κίνημα δελφοποίησης των πόλεων της Ευρώπης. Το
παράδειγμα του Γκίφχορν».
Ιδρυτής
και επικεφαλής του προγράμματος «Οι ξένοι σην πόλη».
Ο
κύκλος των επιστημονικών του ενδιαφερόντων επικεντρώνεται στην ιστορία της
Μόσχας, της Ρωσίας, της διασποράς και μειονοτήτων στη Μόσχα και στο πολιτισμικό
τους κληροδότημα.
Σάς
περιμένουμε !!!
ГРЕЧЕСКИЙ КУЛЬТУРНЫЙ
ЦЕНТР ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Москва, Алтуфьевское шоссе,
44 Altufyevskoe shosse, 44, office No 9,
2nd floor
офис № 9, 2 этаж 127566 Moscow,
Russia
Тел.: 7084809 – Тел./Факс: 7084810 Tel.: +7 495 7084809; Tel./Fax: +7 495 7084810
e-mail: hcc@mail.ru info@hecucenter.ru
skype: hellenic.cultural.center
facebook: http://www.facebook.com/Hecucenter
vkontakte: http://vk.com/hecucenter
|
|
|
ГРЕЧЕСКИЙ КУЛЬТУРНЫЙ
ЦЕНТР ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Москва, Алтуфьевское шоссе,
44 Altufyevskoe shosse, 44, office No 9,
2nd floor
офис № 9, 2 этаж 127566 Moscow,
Russia
Тел.: 7084809 – Тел./Факс: 7084810 Tel.: +7 495 7084809; Tel./Fax: +7 495 7084810
e-mail: hcc@mail.ru info@hecucenter.ru
skype: hellenic.cultural.center
facebook: http://www.facebook.com/Hecucenter
vkontakte: http://vk.com/hecucenter
|
|
|
ΟΣΟ ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ
ΠΑΛΙ και ΠΑΝΤΑ ΜΑΖΙ !!!
ΕΝΤΕΛΩΣ ΚΑΙΝОΥΡΙО ΕΓΧΕΙΡΗΜΑ !!!
ΔΙΑΤΗΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΠΑΓΡΥΠΝΗΣΗ ΜΑΣ,
ΔΙΕΥΡΥΝΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ ΜΑΣ !!!
ΤΟ
ΘΕΑΤΡΟ της ΔΕΥΤΕΡΑΣ
27η προτεινόμενη παράσταση
–
«Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω»
του Ιταλού δραματουργού, νομπελίστα Ντάριο Φο
Μόσχα, 7 Οκτωβρίου 2020
Αγαπητοί
φίλοι,
Το Κέντρο
Ελληνικού Πολιτισμού – Κ.Ε.Π. σάς προτείνει να μην χάνουμε την
επαγρύπνησή μας, να διευρύνουμε τους ορίζοντές μας και το γνωστικό μας πεδίο,
παραμένουμε σε φόρμα, να μυούμεθα άοκνα στην πολιτισμική κληρονομιά του Ελληνικού
Κόσμου, στον πλούτο της Ελληνικής Γλώσσας,
του Ελληνικού Πολιτισμού.
Στο
πλαίσιο αυτό εγκαινιάζουμε ένα νέα εγχείρημα, την παρακολούθηση, στην ελληνική,
των εξαιρετικών παραστάσεων του αξιολογότατου προγράμματος της «EΡT» Тο ΘΕΑΤΡΟ της ΔΕΥΤΕΡΑΣ.
Το ΘΕΑΤΡΟ της ΔΕΥΤΕΡΑΣ υπήρξε μία από τις σημαντικότερες πολιτιστικές δράσεις της
«ΕΡΤ». Επί 16 χρόνια, από το 1976 έως το 1992, παρουσιάστηκαν στο πρόγραμμα
περισσότερα από 500 θεατρικά έργα ελληνικού και διεθνούς ρεπερτορίου, που
απευθύνονταν στο κοινό που διψούσε για καλό θέατρο, αλλά δεν είχε την ευκαιρία
να το παρακολουθήσει, κυρίως το κοινό της επαρχίας. Πρόκειται για σπουδαίες και
σπάνιες παραστάσεις από κορυφαίους ηθοποιούς και σκηνοθέτες, πολλοί εκ των
οποίων δεν βρίσκονται πλέον στη ζωή.
Στο
πλαίσιο του καλλιτεχνικού-εκπαιδευτικού μας αυτού εγχειρήματος, ως εικοστή
έβδομη συνεχόμενη παράσταση προτείνουμε στο κοινό μας να
παρακολουθήσει την παράσταση «Δεν
πληρώνω, δεν πληρώνω»,
που βασίζεται στη κωμωδία του σπουδαίου Ιταλού θεατρικού συγγραφέα,
ηθοποιού, σκηνογράφου και σκηνοθέτη Ντάριο Φο.
Ντάριο Φο
Ο Ντάριο
Φο (ιταλικά: Dario Fo, 24
Μαρτίου 1926 — 13
Οκτωβρίου 2016)
ήταν Ιταλός θεατρικός
συγγραφέας, ευθυμογράφος, ηθοποιός, θεατρικός σκηνοθέτης και συνθέτης. Πήρε
το Νόμπελ
Λογοτεχνίας το 1997.
Χρησιμοποιούσε τεχνικές της κομέντια
ντελ' άρτε και συνεργαζόταν στενά με τη σύζυγό του, Φράνκα
Ράμε
Βιογραφία
Πρώτα
χρόνια
Ο Φο
γεννήθηκε στο Λεγκιούνο-Σαντζιάνο, στην επαρχία του Βαρέζε,
κοντά στην ανατολική πλευρά της Λάγκο Ματζιόρε. Ο πατέρας του Φελίτσε
ήταν διευθυντής των ιταλικών σιδηροδρόμων και η οικογένεια άλλαζε συχνά
κατοικία λόγω των μεταθέσεων του. Ο Φελίτσε ήταν επίσης ερασιτέχνης ηθοποιός
και σοσιαλιστής.
Ο Ντάριο έμαθε την τέχνη της διήγησης απ' την γιαγιά του και από Λομβαρδούς ψαράδες
και φυσητές γυαλιού.
Το 1940,
μετακόμισε στο Μιλάνο για
να σπουδάσει αρχιτεκτονική στη Brera Art Academy, αλλά ο Β'
Παγκόσμιος Πόλεμος τού χάλασε τα σχέδια. Η οικογένειά του πήρε μέρος
στην αντιφασιστικό αγώνα
και λέγεται πως βοηθούσε τον πατέρα του να φυγαδεύει πρόσφυγες και στρατιώτες
των Συμμάχων στην Ελβετία.
Κοντά στο τέλος του πολέμου, ο Φο στρατολογήθηκε στο στρατό της Δημοκρατίας του Σαλό, αλλά δραπέτευσε
και κατάφερε να κρυφτεί για το υπόλοιπο του πολέμου.
Μετά
τον πόλεμο, συνέχισε τις σπουδές αρχιτεκτονικής στο Μιλάνο. Εκεί αναμείχθηκε με
τα λεγόμενα μικρά θέατρα {teatri piccoli), στα οποία άρχισε να παρουσιάζει τους
αυτοσχέδιους μονολόγους του. Το 1950 άρχισε
να εργάζεται στο θέατρο του Φράνκο Παρέντι, και σταδιακά εγκατέλειψε την εργασία
του ως βοηθός αρχιτέκτονα.
Η
δεκαετία του '50 και η σχέση με τη Φράνκα Ράμε
Το 1951 ο
Φο συναντάει τη Φράνκα Ράμε, γόνο θεατρικής οικογένειας, όταν δούλευαν μαζί
στην παραγωγή της επιθεώρησης Εφτά
ημέρες στο Μιλάνο. Μετά
από λίγο καιρό, αρραβωνιάστηκαν. Τον ίδιο χρόνο προσκλήθηκε να παρουσιάσει τη
ραδιοφωνική εκπομπή Κοκορίκο στη RAI,
το εθνικό ραδιόφωνο της Ιταλίας. Έκανε 18 σατιρικούς μονολόγους όπου
μετέτρεπε βιβλικές ιστορίες
σε πολιτική σάτιρα.
Οι αρχές, σκανδαλισμένες, ακύρωσαν την εκπομπή.
Το 1953 γράφει
και σκηνοθετεί το σατιρικό έργο Δάχτυλο στο μάτι (Il dito nell'occhio).
Μετά από αρχική επιτυχία, η κυβέρνηση και η εκκλησία αντιδρούν
και εν συνεχεία η θεατρική ομάδα με δυσκολία έβρισκε θέατρο όπου μπορούσε να
παίξει. Παρ' όλα αυτά, το έργο έτυχε θερμής υποδοχής απ' το κοινό.
Η Φράνκα Ράμε και ο
Ντάριο Φο παντρεύτηκαν στις 24
Ιουνίου 1954.
Ο Φο δούλευε στο Μικρό Θέατρο (Piccolo Teatro)
στο Μιλάνο και παρόλο που η σάτιρά του υπέφερε όλο και πιο πολύ απ' τη λογοκρισία,
συνέχιζε να παραμένει δημοφιλής.
Το 1955 ο
Φο και η Ράμε δούλεψαν σε κινηματογραφικές παραγωγές στη Ρώμη.
Ο Φο έγινε σεναριογράφος και δούλεψε σε πολλές παραγωγές, συμπεριλαμβανομένων
και μερικών του Ντίνο
ντε Λαουρέντις. Ο γιος τους Τζάκοπο, γεννήθηκε στις 31
Μαρτίου του ίδιου έτους. Η Ράμε δούλευε στο Τέατρο Στάμπιλε στο
Μπολτσάνο. Το 1956 ο
Φο κι η Ράμε έπαιξαν μαζί στην ταινία του Κάρλο Λιτσάνι, Ο περίεργος (Lo svitato).
Κι άλλες ταινίες ακολούθησαν.
Το 1959 γυρίζουν
στο Μιλάνο και ιδρύουν τη θεατρική ομάδα Ντάριο Φο—Φράνκα
Ράμε. Ο Φο έγραφε σενάρια, έπαιζε, σκηνοθετούσε, και σχεδίαζε τα
κουστούμια και τα σκηνικά. Η Ράμε ανάλαβε τις διοικητικές δουλειές. Η ομάδα
έκανε πρεμιέρα στο Μικρό Θέατρο και μετά άρχισε, για πρώτη φορά, τις ετήσιες
τουρνέ της σ' ολόκληρη την Ιταλία.
Η δεκαετία του '60
και η επιτυχία
Το 1960 κερδίζουν
την εθνική αναγνώριση με το Οι Αρχάγγελοι δεν Παίζουν Φλίπερ στο
θέατρο Οντεόν του Μιλάνο. Κι άλλες επιτυχίες ακολουθούν.
Το 1961 τα
θεατρικά έργα του αρχίζουν να παίζονται σε Σουηδία και Πολωνία.
Το 1962 γράφει
και σκηνοθετεί την εκπομπή Καντσονίσιμα στη RAI. Ο
Φο χρησιμοποιεί το σόου για να περιγράψει τη ζωή των απλών ανθρώπων και γρήγορα
γίνεται επιτυχία. Ένα επεισόδιο για ένα δημοσιογράφο που σκοτώθηκε απ' τη Μαφία ενόχλησε
τους πολιτικούς που είχε ως συνέπεια ο Φο και η Ράμε να λάβουν απειλές κατά της
ζωής τους και να μπουν κάτω από αστυνομική προστασία. Φεύγουν απ' την εκπομπή
όταν η RAI αρχίζει να λογοκρίνει το πρόγραμμα. Η ιταλική ένωση ηθοποιών καλεί
τα μέλη της να αρνηθούν να τους αντικαταστήσουν. Απαγορεύεται η εμφάνισή τους
στη RAI για τα επόμενα 15 χρόνια. Συνεχίζουν να παίζουν στο Οντεόν.
Το 1962 το
έργο τους για τον Χριστόφορο
Κολόμβο ενοχλεί ακροδεξιές ομάδες και προκαλεί βίαιες επιθέσεις.
Το ιταλικό
κομμουνιστικό κόμμα τούς προμηθεύει σωματοφύλακες.
Το La Signora e da buttare (1967)
είχε σχόλια για τον πόλεμο
του Βιετνάμ, τον Λη
Χάρβεϊ Όσβαλντ και τη δολοφονία του Κένεντι.
Η κυβέρνηση των ΗΠΑ το
θεώρησε ασέβεια προς τον πρόεδρο Τζόνσον, και ο Φο δεν μπορούσε να βγάλει
αμερικανική βίζα για πολλά χρόνια μετά.
Ο Φο έγινε διεθνώς
διάσημος όταν το έργο του Οι Αρχάγγελοι δεν Παίζουν Φλίπερ παίχτηκε
στο Ζάγκρεμπ (τότε
στη Γιουγκοσλαβία).
Το 1968 ο
Φο και η Ράμε ιδρύουν την θεατρική κολλεκτίβα Νέα Σκηνή (Associazione Nuova Scena)
με κινούμενες σκηνές θεάτρου. Στο Μιλάνο μετέτρεψαν ένα εγκαταλελειμμένο
εργοστάσιο σε θέατρο. Απευθύνθηκαν στο ΚΚΙ για βοήθεια και πρόσβαση σε δημοτικά
κέντρα και εργατικές ενώσεις. Τον Οκτώβριο του 1968 έκαναν περιοδεία με το
τελευταίο έργο του Φο Grande pantomime con bandiere e pupazzi piccolo I medi (
Μεγάλη Παντομίμα με Σημαίες και Μικρές και Μεσαίες Μαριονέτες), αρχίζοντας από
την Τσεζένα. Το έργο, που διαθέτει μάσκες αντί για χαρακτήρες – που
αντιπροσωπεύουν το Κεφάλαιο, τη Βιομηχανική Συνομοσπονδία, τη Μεγαλοοικονομία,
την Εκκλησία, το Λαό, Επαναστάτες και Αγρότες – ανάμεσά τους μια γιγαντιαία
μαριονέτα, που αντιπροσωπεύει το φασισμό, που γεννά τους εκπροσώπους της
Εκκλησίας, της μοναρχίας του Στρατού και της Βιομηχανίας.
Ο Ντάριο Φο αφαίρεσε τα
δικαιώματα που απαιτούνταν για να παιχτούν τα έργα του στην Τσεχοσλοβακία μετά
την συντριβή της Άνοιξης
της Πράγας από δυνάμεις της συνθήκης
της Βαρσοβίας σαν διαμαρτυρία, και αρνήθηκε να δεχτεί τη λογοκρισία
που απαιτούσαν οι Σοβιετικοί λογοκριτές.
Οι παραγωγές έργων του στο Ανατολικό
μπλοκ σταμάτησαν.
Το 1969 παρουσίασε
για πρώτη φορά το Μίστερο Μπούφο, ένα θεατρικό έργο μονολόγων βασισμένο στη μείξη
μεσαιωνικών έργων και τοπικών προβλημάτων. Είχε επιτυχία και έκανε 5.000
παραστάσεις ακόμα και σε γήπεδα. Ο Μίστερο Μπούφο επηρέασε
πολλούς νέους ηθοποιούς και συγγραφείς: μπορεί να θεωρηθεί σαν η ιδρυτική
στιγμή αυτού που οι Ιταλοί αποκαλούν αφηγηματικό θέατρο teatro di narrazione,
ένα είδος θεάτρου στο οποίο δεν υπάρχουν ηθοποιοί που παίζουν ένα δραματικό
ρόλο, ένα θέατρο παρόμοιο με το λαϊκό παραμύθι.
Οι πιο διάσημοι Ιταλοί παραμυθάδες είναι οι Μάρκο Παολίνι, Λάουρα Κουρίνο,
Ασάνιο Σελεστίνι, Ντάβιντε Ένια και Αντρέα Κοζεντίνο.
Η
δεκαετία του '70
Το 1970 ο
Φο και η Ράμε άφησαν τη Νέα Σκηνή λόγω πολιτικών διαφορών. Ξεκίνησαν
την τρίτη τους θεατρική ομάδα, Collettivo Teatrale La Comune.
Παρήγαγαν έργα (βασισμένα
στον αυτοσχεδιασμό) για τα σύγχρονα προβλήματα με πολλές αναθεωρήσεις. Ο τυχαίος θάνατος ενός αναρχικού (1970)
ασκούσε κριτική στην κατάχρηση εξουσίας του συστήματος δικαιοσύνης. Ο Φο το
έγραψε μετά από μια τρομοκρατική επίθεση από ακροδεξιούς στην Εθνική Αγροτική
Τράπεζα (Banca Nazionale dell'Agricoltura)
στο Μιλάνο. Το Φενταγίν (1971) ήταν ένα θεατρικό έργο για την
ασταθή κατάσταση στα παλαιστινιακά εδάφη και οι ηθοποιοί αποτελούνταν από
πραγματικά στελέχη της PLO. Από το 1971 ως
το 1985,
η θεατρική ομάδα δώρισε μέρος των εισπράξεών της για την υποστήριξη απεργιών
του ιταλικών συνδικαλιστικών οργανώσεων.
Το 1973 η
ομάδα μετακομίζει στο Σινεμά Ροσίνι στο Μιλάνο.
Όταν ο Φο άσκησε κριτική στην αστυνομία σε ένα από τα έργα του, ακολούθησαν
αστυνομικές επιδρομές και η λογοκρισία αυξήθηκε. Στις 8
Μαρτίου, μια νεοφασιστική ομάδα απήγαγε τη Φράνκα Ράμε, βασανίζοντάς την
και βιάζοντας την.
Η Ράμε επέστρεψε στη σκηνή μετά από δύο μήνες με νέους αντιφασιστικούς
μονολόγους.
Αργότερα τον ίδιο χρόνο,
η ομάδα κατέλαβε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κτίριο στο κέντρο του Μιλάνο και
το ονόμασε Παλατάκι Liberty (Ελευθερία) (Palazzina Liberty).
Άνοιξαν το Σεπτέμβρη με το Λαϊκός Πόλεμος στη Χιλή (Guerra di popolo in Cile),
ένα έργο για μια εξέγερση ενάντια στην χιλιανή στρατοκρατική
κυβέρνηση. Γράφτηκε μετά το θάνατο του Σαλβαδόρ
Αλιέντε. Ο Φο συνελήφθη όταν προσπάθησε να αποτρέψει την αστυνομία να
σταματήσει την παράσταση. Το έργο του Δεν πληρώνω! Δεν πληρώνω! 1974 ήταν
μια φάρσα για
το κίνημα αυτοδιαχείρισης όπου γυναίκες (και άντρες) έπαιρναν ό,τι ήθελαν από
την αγορά, πληρώνοντας μόνο ό,τι μπορούσαν. Το 1975 έγραψε
το Φανφάνι ράπιτο (Fanfani rapito)
προς υποστήριξη ενός δημοψηφίσματος υπέρ της νομιμοποίησης της έκτρωσης.
Τον ίδιο χρόνο αυτός και η Ράμε επισκέφτηκαν την Κίνα.
Το 1975 ο
Φο προτάθηκε για το βραβείο
Νόμπελ για πρώτη φορά.
Το 1976 ο
νέος διευθυντής της RAI προσκαλεί το Φο να κάνει ένα καινούριο πρόγραμμα, Το Θέατρο του
Ντάριο (Il Teatro di Dario).
Εντούτοις, όταν η δεύτερη έκδοση του Μίστερο Μπούφο παρουσιάζεται
στην τηλεόραση το 1977,
το Βατικανό το
θεωρεί "βλάσφημο" και οι Ιταλοί ακροδεξιοί άρχισαν να γκρινιάζουν
ξανά. Παρ' όλα αυτά, η Φράνκα Ράμε, έλαβε το βραβείο IDI σαν
η καλύτερη τηλεοπτική ηθοποιός.
Το 1978 ο
Φο κάνει την τρίτη έκδοση του Μίστερο Μπούφο. Ξαναγράφει και
σκηνοθετεί το Η Ιστορία ενός Στρατιώτη (La storia di un soldato),
βασισμένο σε μια όπερα του Στραβίνσκι.
Αργότερα διασκευάζει, επίσης, όπερες του Ροσίνι.
Γράφει κι ένα έργο για το θάνατο του Άλντο
Μόρο, το οποίο ποτέ δεν παίχτηκε δημόσια.
Οι
δεκαετίες '80 και '90 και το βραβείο Νόμπελ
Το 1980 ο
Φο και η οικογένεια του βρίσκουν ένα νέο καταφύγιο, το Ελεύθερο
Πανεπιστήμιο του Αλκατράζ (Libera Universita di Alcatraz),
στους λόφους κοντά στο Γκούμπιο και την Περούτζια.
Αγόρασαν την κοιλάδα κομμάτι-κομμάτι. Το "καταφύγιο", επί του
παρόντος, το διαχειρίζεται ο Τζάκοπο Φο.
Το 1981 το America Repertory Theater του Κέιμπριτζ προσκάλεσε
τον Φο να πάρει μέρος στο Φεστιβάλ Ιταλικού Θεάτρου στη Νέα
Υόρκη. Το υπουργείο
εξωτερικών των ΗΠΑ αρχικά
αρνήθηκε να του παραχωρήσει βίζα αλλά
αργότερα, το 1984,
συμφώνησε να του δώσει μία για 6 μέρες μετά από διαμαρτυρίες Αμερικανών
συγγραφέων. Το 1985 τους
παραχωρήθηκε ακόμη μία και έπαιξαν στο πανεπιστήμιο
του Χάρβαρντ, στο θέατρο του πανεπιστημίου του Νιού Χέιβεν, στο Κέντρο του Κένεντι στην Ουάσινγκτον,
στο Θέατρο των Εθνών στη Βαλτιμόρη και
στο θέατρο Τζόυς της Νέας Υόρκης.
Το 1989 έγραψε Γράμμα απ' την
Κίνα (Lettera dalla Cina)
σε διαμαρτυρία για τη σφαγή στην πλατεία
Τιενανμέν. Τον ίδιο χρόνο ήταν ο πρώτος Ιταλός που σκηνοθέτησε στην Κομεντί Φρανσέζ (Comedie Francaise).
Το 1981 πήρε
το βραβείο Σόννινγκ απ' το πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης,
το 1985 το
βραβείο Premio Eduardo, το 1986 το
βραβείο Όμπι στην Νέα Υόρκη και το 1987 το
βραβείο Agro Dolce. Στις 9
Οκτωβρίου του 1997 τού
απενεμήθη το βραβείο
Νόμπελ λογοτεχνίας.
Στις 17
Ιουλίου του 1995,
ο Φο έπαθε ένα εγκεφαλικό επεισόδιο και έχασε σχεδόν όλη την όρασή του. Η Ράμε
τον αντικατέστησε στις παραγωγές για ένα διάστημα. Ο Φο ανένηψε σε ένα χρόνο.
Στα
έργα του είχε ασκήσει κριτική, μεταξύ των άλλων, στην πολιτική της Καθολικής
εκκλησίας για τις αμβλώσεις, τις πολιτικές δολοφονίες, το οργανωμένο έγκλημα,
την πολιτική διαφθορά και το Μεσανατολικό.
Τα έργα του συχνά βασίζονται στον αυτοσχεδιασμό, στο ύφος της commedia dell' arte. Τα έργα του έχουν μεταφραστεί σε 30
γλώσσες.
Το 2006,
ο Φο ήταν υποψήφιος για δήμαρχος του Μιλάνο, της πιο σημαντικής, οικονομικά
πόλης της Ιταλίας. Ο Φο, που πήρε πάνω απ' το 20% των ψήφων, υποστηριζόταν από
την Κομμουνιστική
Επανίδρυση.
Εργογραφία
- Δάχτυλο στο
μάτι (Il dito nell'occhio,1953)
- Οι Αρχάγγελοι
δεν Παίζουν Φλίπερ (Gli arcangeli non giocano a flipper, 1959)
- Είχε δυο
Πιστόλια (με Άσπρα και Μαύρα Μάτια) (Aveva due pistole dagli occhi bianchi e neri, 1960)
- Αυτός που
Κλέβει ένα Πόδι Έχει Τύχη στην Αγάπη (Chi ruba un piede è fortunato in amore, 1961
- H Mεγάλη
Παντομίμα (΄΄Grande pantomime con bandiere e pupazzi piccolo I
medi΄΄), 1968
- Μίστερο
Μπούφο (Mistero Buffo, 1969)
- Ο Εργάτης
Ξέρει 300 Λέξεις το Αφεντικό 1000, Γι' αυτό Είναι Αφεντικό (L'operaio
conosce 300 parole il padrone 1000 per queato lui e il padrone, 1969)
- Ο
τυχαίος θάνατος ενός αναρχικού(Morte accidentale di un anarchico, 1970)
- Φενταγίν (Fedayin, 1971)
- Δεν Πληρώνω!
Δεν Πληρώνω! (Non si paga, non si paga!, 1974)
- Η Μαριχουάνα
της Μαμάς Είναι πιο Γλυκιά (La marijuana della mamma è la piu bella, 1976)
- Όλο Σπίτι,
Κρεβάτι κι Εκκλησία (Tutti casa letto e chiesa,1977)
- Η Ιστορία
μιας Τίγρης κι Άλλες Ιστορίες (Storia della tigre et altre storie,1978)
- Η Όπερα του
Ζητιάνου, (L'opera dello sghignazzo,1981)
- Μια Μάνα (Una madre, 1982)
- Το Ανοιχτό
Ζευγάρι (Coppio aperta,1983)
- Ελισάβετ:
Γυναίκα Κατά Λάθος (Quasi per caso una donna: Elisabetta,1984)
- Το Ημερολόγιο
της Εύας (Diario di Eva,1984)
- Ένας Ήταν
Γυμνός κι ο Άλλος Φόραγε Φράκο (L´uomo nudo e l´uomo in frak,1985)
- Ο Πάπας και η
Μάγισσα (Il papa e la strega,1989)
- Ο Ανώμαλος
Δικέφαλος (L'anomalo Bicefalo,2003)
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9D%CF%84%CE%AC%CF%81%CE%B9%CE%BF_%CE%A6%CE%BF
ΑΠΟ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΔΕΞΙΑ ΔΙΑΚΡΙΝΟΝΤΑΙ
ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΣΤΟΓΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΠΕΤΡΑΤΟΣ.
ΘΕΑΤΡΟ της ΔΕΥΤΕΡΑΣ –
««Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω»
του Ντάριο
Φο
Τίτλος θεατρικής
παράστασης: Δεν
πληρώνω δεν πληρώνω (1986)
Έτος: 1986
Είδος:
Τηλεοπτική πρεμιέρα: 10 Νοεμβρίου 1986
Τηλεοπτική περίοδος: 1η
Κανάλι: ΕΡΤ
Θεατρική Σκηνοθεσία: Στέφανος
Ληναίος
Τηλεοπτική σκηνοθεσία: Κώστας
Κατσαρόπουλος (τηλεσκηνοθεσία)
Σενάριο: Άννα
Βαρβαρέσου-Τζόγια
Μουσική σύνθεση: Βασίλης
Δημητρίου
Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί: Έλλη
Φωτίου, Στέφανος
Ληναίος, Σταύρος
Ξενίδης, Ζαφείρης
Γαλάνης, Γιώργος
Καρμάτης, Δημήτρης
Πετράτος, Χριστίνα
Στόγια.
Επαναλήψεις: 1989 (ΕΤ1)
, 1993 (ΕΤ1)
, 2012 (ΕΤ1)
, 2012 (ΕΤ1)
Σχόλια/Πλοκή: Το
έργο είναι μια πολιτική φάρσα. Σε μια γειτονιά του Μιλάνου, η Ρόζα επιστρέφει
στο σπίτι της με τα ψώνια από το σούπερ μάρκετ. Διηγείται στην φίλη της, Μαρία,
τα περιστατικά που συνέβησαν στο κατάστημα με τον διευθυντή, εξαιτίας της
αύξησης των τιμών. Οι πελάτες κατάφεραν να πληρώσουν με τις παλιές τιμές
φωνάζοντας «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ, ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ». Η Ρόζα προσπαθεί να εξαφανίσει τις
πολλές σακούλες με τα ψώνια σκεπτόμενη την αντίδραση του συζύγου της. Έτσι, τα
βάζει κάτω από το κρεβάτι της και κάτω από το φόρεμα της Μαρίας. Ο Τζοβάνι
γυρνάει από το εργοστάσιο, που δουλεύει και διηγείται στην Ρόζα, όσα είδε να
συμβαίνουν στο σούπερ μάρκετ. Δεν φαντάζεται ότι θα μπορούσε να ήταν και η
γυναίκα του αναμεμιγμένη σ' αυτό, λέγοντας ότι αν το έκανε θα την χώριζε.
Λίγο αργότερα, έρχεται
στο σπίτι τους ο αστυνόμος για έρευνα. Ο αστυνόμος πείθεται από το φτωχικό
διαμέρισμα και το φαγητό τους και δεν τους ερευνά. Όμως κάθεται στο σπίτι και
συζητάει με τον Τζοβάνι για τα μέτρα λιτότητας των κυβερνήσεων. Λίγο πριν φύγει
ο Τζοβάνι επιμένει να κάνει έρευνα ο αστυνόμος αλλά εκείνος αρνείται.
Η Ρόζα φέρνει την Μαρία
στο σπίτι της για την ψεύτικη εγκυμοσύνη της. Ο αστυνόμος επιστρέφει και
επιμένει να πάρει την έγκυο να γεννήσει, πράγμα που κάνει. Ενώ οι γυναίκες
έχουν φύγει για το νοσοκομείο, στο σπίτι του Τζοβάνι φτάνει ο Λουίτζι, που
ψάχνει την σύζυγο του, Μαρία. Ο Τζοβάνι ενημερώνει τον Λουίτζι για την
εγκυμοσύνη της Μαρίας αλλά καταφέρνει να μπερδέψει ακόμη περισσότερο τα
γεγονότα. Φεύγουν και οι δυο για το νοσοκομείο την ίδια στιγμή που οι γυναίκες
τους επιστρέφουν στο σπίτι. Η Ρόζα αποφασίζει να μείνει και εκείνη έγκυος, με
πακέτα από το σούπερ μάρκετ και το ίδιο κάνουν και οι γειτόνισσές τους.
Παράλληλα, ο Τζοβάνι με τον Λουίτζι βρίσκουν στο δρόμο σακιά με ζάχαρη, τα
οποία αποφασίζουν να κλέψουν, αναλογιζόμενοι τις συνέπειες της ανεργίας.
Λίγο αργότερα ο αστυνόμος
εισβάλλει ξανά στο σπίτι της Ρόζας έχοντας καταλάβει το κόλπο με την ψεύτικη
εγκυμοσύνη τους. Εκείνες προφασίζονται το έθιμο της γιορτής της Αγίας Ευλαλίας.
Ο αστυνόμος δεν πείθεται και επιμένει να γδυθούν. Για καλή τους τύχη κόβεται το
ηλεκτρικό ρεύμα, που είναι απλήρωτο και ο αστυνόμος λιποθυμάει. Προσπαθούν να
τον επαναφέρουν δίνοντας του οξυγόνο από φιάλη οξυγονοκόλλησης. Ο Τζοβάνι και ο
Λουίτζι βρίσκουν ένα φέρετρο για να μεταφέρουν τα σακιά με τη ζάχαρη που
έκλεψαν. Τελικά, ο αστυνόμος συνέρχεται αλλά νομίζει ότι οφείλεται σε θαύμα της
Αγίας Ευλαλίας...
Ο Ντάριο Φο γράφει
πολιτικό θέατρο, αναπτύσσοντας διαλεκτικά το θέμα που δραματοποιεί. Στο «Δεν
πληρώνω, δεν πληρώνω» μας μιλά για την επανάσταση των απλών ανθρώπων, των
εργατών, όταν η ακρίβεια έχει φτάσει στο απροχώρητο, όταν μαζικές απολύσεις ή
μειώσεις ωραρίου και αμοιβών έχουν γίνει καθημερινές και η ζωή έχει γίνει
δυσκολότερη από ποτέ. Ο ένας μετά τον άλλο, οι ήρωες του έργου υψώνουν το
ανάστημα και τη φωνή τους: «Ακριβαίνετε εσείς τα πράγματα; Ε, κι εμείς, λοιπόν,
δεν τα πληρώνουμε, τα “απαλλοτριώνουμε”. Μας κάνετε τη ζωή μας δυσβάσταχτη; Σας κάνουμε τη
δική σας δύσκολη».
http://www.katiousa.gr/politismos/theatro/theatro-ti-deftera-den-plirono-den-plirono-tou-ntario-fo/
ΟΡΘΙΟΙ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ ΕΛΛΗ ΦΩΤΙΟΥ ΚΑΙ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
ΛΗΝΑΙΟΣ, ΕΝΩ ΚΑΘΙΣΤΟΣ ΔΙΑΚΡΙΝΕΤΑΙ Ο ΗΘΟΠΟΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΞΕΝΙΔΗΣ.
Την
παράσταση δύνασθε να παρακολουθήσετε στους εξής συνδέσμους στο Aρχείο της ΕΡΤ
στο Διαδίκτυο:
https://archive.ert.gr/66954/ - μέρος 1
https://archive.ert.gr/66956/ - μέρος 2
https://archive.ert.gr/66957/ - μέρος 2
Παρατίθεται
βίντεο - μήνυμα της διευθύντριας του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού – Κ.Ε.Π Δώρας
Γιαννίτση για το έργο και την παράσταση.
Σάς ευχόμαστε καλλιτεχνική και ψυχική απόλαυση !!!
Σάς
καλούμε να στηρίξετε τον κοινωνικό μας φορέα Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού –
Κ.Ε.Π. (www.hecucenter.ru ). To K.Ε.Π.
αναπτύσσει μία σφαιρική, πολυεπίπεδη εκπαιδευτική-διαφωτιστική-πολιτιστική
δράση. Ο οβολός σας, οιαδήποτε βοήθεια δύνασθε να παράσχετε, είναι εξαιρετικά
πολύτιμη και χρήσιμη για όλους μας!
ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ –
ΣΤΗΡΙΞΕ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ – Κ.Ε.Π.
http://www.hecucenter.ru/gr/news/ekstrateia__stirikse_to_kentro_ellinikoi_politismoi__kep_2020.html
ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ
ΕΙΣΦΟΡΑ
Παρατίθεται
βίντεο - μήνυμα της διευθύντριας του Κέντρου Ελληνικού
Πολιτισμού – Κ.Ε.Π Δώρας Γιαννίτση για τις δράσεις του Κ.Ε.Π.
ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΑΖΙ !!!
ΜΑΖΙ
ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΜΕ ΔΥΝΑΤΟΙ & ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΙ !!! ΜΑΖΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΥΝΑΤΟΤΕΡΟΙ ΚΑΙ
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΠΛΟΥΣΙΟΤΕΡΟΙ !!!
Εις
το επανιδείν, φίλοι μας !
Ειλικρινώς
υμετέρα, με εκτίμηση και φιλικούς χαιρετισμούς,
Δρ. Δώρα
Γιαννίτση,
δ/ντρια Κέντρου
Ελληνικού Πολιτισμού – Κ.Ε.Π.
Αναλυτικό απολογισμό
δράσεων του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού (Κ.Ε.Π.) έτους 2019 δύνασθε να αντλήσετε στον εξής σύνδεσμο στο Διαδίκτυο:
http://www.hecucenter.ru/up/Last_Απολογισμός%20δράσεων%20Κ.Ε.Π.%20έτους%202019___.pdf
Σύντομο απολογισμό
δράσεων του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού (Κ.Ε.Π.) έτους 2019 δύνασθε να
αντλήσετε στον εξής σύνδεσμο στο Διαδίκτυο:
http://www.hecucenter.ru/gr/reports/apologismos_drasis_kep_2019.html
Αναλυτικό απολογισμό
δράσεων του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού (Κ.Ε.Π.) Α΄ εξαμήνου τρέχοντος έτους
2020 δύνασθε να αντλήσετε στον εξής σύνδεσμο στο Διαδίκτυο:
http://www.hecucenter.ru/up/Last_Απολογισμός
δράσεων Κ.Ε.Π. έτους 2020.pdf
Σύντομο απολογισμό
δράσεων του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού (Κ.Ε.Π.) Α΄ εξαμήνου τρέχοντος έτους
2020 δύνασθε να αντλήσετε στον εξής σύνδεσμο στο Διαδίκτυο:
http://www.hecucenter.ru/gr/reports/apologismos_drasis_kep_gia_to_a_eksamino_2020.html
ГРЕЧЕСКИЙ
КУЛЬТУРНЫЙ
ЦЕНТР ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Москва,
Алтуфьевское шоссе,
44 Altufyevskoe shosse,
44, office No 9,
2nd floor
офис № 9, 2 этаж 127566 Moscow,
Russia
Тел.: 7084809 – Тел./Факс: 7084810 Tel.: +7 495 7084809; Tel./Fax: +7 495 7084810
e-mail: hcc@mail.ru info@hecucenter.ru
skype:
hellenic.cultural.center
facebook: http://www.facebook.com/Hecucenter
vkontakte: http://vk.com/hecucenter
|
|
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου